About Me

Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan, Malaysia
Hope you all will enjoy reading my BLOG yang tak seberapa ni, Baru nak belajar2 buat BLOG sendiri sebagai mengisi masa lapang yang banyak berlalu dengan tanpa berbuat apa2. Hope you guys sudi2 kan lah menjenguk jenguk my BLOG ya. Tak da apa2 sebenarnya pun, but its ALL ABOUT MY FAMILY AND ANGELS of mine [Afiq,Damia,Dina] MASSAGE TO MY ANGELS...... You all are everything for MAMA [be a good kids] and [jadilah anak2 yang soleh dan solehah], berguna pada agama, bangsa, negara [be somebody for your own good]dan jauhilah diri dari perkara2 yg tidak baik ya sayang, itu saja yg MAMA pinta [tak lebih dari itu]. Buat yang TERBAIK utk MAMA ok]. And I promise to give the best for you all.....Mama SAYANG all of you. Please promise me that all of you will be a good kids....:D...Don't be naughty...

Monday, April 29, 2013

apa yg aku sedihkan sebenarnya ya????

17 tahun aku sudah bergelumang dengan dunia pekerjaan. dari bujang sampai dah kawin. Dari aku solo sampai aku dah ada anak 3. Tidak pernah aku sesedih ni. Jiwa aku kental keras dan kuat menerima dugaan demi dugaan. Lebih-lebih lagi pressure bekerja di sektor swasta. Lagi-lagi kerja-kerja aku yang melibatkan undang-undang dan deadlines. Semuanya nak cepat, semuakan last minute dan semuanya kena on time. Tapi hari ini dalam sejarah. Kalau betul salah aku aku terima, ya aku careless, mana tak careless kalau semuanya nak URGENT. Tapi, makian dan cacian yang pertama itu aku masih lagi bertahan, walau orang mengatakan aku bodoh, bangang, aku telan jer, aku diam kan jer. Tapi bila manusia lain melemparkan wang ke arah aku dan berkata "kau ambik duit ni, kau pergi putrajaya filing". Laju je airmata ini mengalir dari takungannya. Arahan aku ke semua ni last minute, arahan aku ke semua ini harus disiapkan dan difailkan hari ini juga. Aku bukan boss aku hanya kuli, aku ke yang salah ?. Korang jawap la. Dan paling aku sedih aku dituduh merajuk. 'i tak x da masa la nak layan orang merajuk-merajuk ni"Oh tidak dapat aku terima semua tu. Apa yang aku sedihkan sangat ya? Senang manusia lain melemparkan tuduhan dan tanpa memeriksannya terlebih dahulu. Airmata terus mengalir tanpa dipinta sehingga jam 5.45 ptg. Apa yang aku terima hari ini sangat menduga hati kecil aku. Sedihnya hanya tuhan yang tahu. Kerdil dan hinanya aku. Hati ini semakin rapuh dan jiwa ini sudah mula dengan senangnya terguris. Aku sudah tidak setabah dulu 


:(




No comments: