About Me

Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan, Malaysia
Hope you all will enjoy reading my BLOG yang tak seberapa ni, Baru nak belajar2 buat BLOG sendiri sebagai mengisi masa lapang yang banyak berlalu dengan tanpa berbuat apa2. Hope you guys sudi2 kan lah menjenguk jenguk my BLOG ya. Tak da apa2 sebenarnya pun, but its ALL ABOUT MY FAMILY AND ANGELS of mine [Afiq,Damia,Dina] MASSAGE TO MY ANGELS...... You all are everything for MAMA [be a good kids] and [jadilah anak2 yang soleh dan solehah], berguna pada agama, bangsa, negara [be somebody for your own good]dan jauhilah diri dari perkara2 yg tidak baik ya sayang, itu saja yg MAMA pinta [tak lebih dari itu]. Buat yang TERBAIK utk MAMA ok]. And I promise to give the best for you all.....Mama SAYANG all of you. Please promise me that all of you will be a good kids....:D...Don't be naughty...

Friday, September 14, 2012

Malang Day

kecarelessan terus memburukkan keadaan dan memperbodohkan diri sendiri pada hari ini. padan muka mamalove. padan muka, padan muka. terlajak motor boat leh berundur, terlajak jari jemari padah diri sendiri. padan muka. huhuhuhu. tak kesah pun bila kena buat itu ini. saya sangat mengikut arahan. bos adalah bos kan. tapi akibat MOOD SWING tak tentu mengarah hari ni. something bad happen to me. something stupid. yup i accept my mistake. my carelessness. 


ya'allah permudahkanlah segala urusan kerja 
ku di zico selepas ini. 
sesungguhnya aku mencari rezeki halal 
untuk disuapkan ke mulut anak-anak ku 
serta memberi mereka pelajaran :((  aminnnn


Tapi sejak kebelakangan ini, mamalove mula sedar. mood swing sudah mula berubah. dulu mamalove sorang yang seperti lembu cucuk hidung. mengiakan setiap apa orang keliling kata dan buat semua kerja orang lain seperti lembu. ya memang seperti lembu. apa saja orang lain suruh buat walaupun bukan kerja dan task mamalove. akan mengikut sahaja. dulu seorang yang sangat penyabar. tidak pandai melawan dan tidak pandai menjawap. tapi sekarang mamalove sudah sedikit berani bersuara dan meninggikan suara pada orang lain. dan sudah pandai nak melawan cakap orang lain yang cuba memperbodohkan dan cuba mengabdikan mamalove. adakah ini satu perkembangan yang positif atau negative? entah lah. 



mamalove sudah berani memarahi dan menegur orang yang suka buat kerja main-main dan cakap pusing-pusing, putar alam dan yang cuba tunjuk bagus. jika mamalove berada di tempat yang benar, why not kan. dulu memang orang sewenang wenang nak pijak mamalove. Sekarang mamalove ada itu sedikit berani la untuk menegakkan apa yang betul. mamlove sendiri terkejut dan kekadang terkeliru dengan perubahan mendadak ini. pantang orang silap mula la mamalove nak tinggi suara. tapi sesungguhnya meninggikan suara pada perkara-perkara yang mamalove yakin benar dan perlu. opps kekadang orang yang tak kena mengena pun kena gak. oppsss sorry babe. kekadang gua to emotional now a days. sorry again. 

to my 2 bosses NEK and LFT, sorry for my carelessness. and i will try my best to reduce my MISTAKE after this. today is my to EMOTIONAL day. sooooo sorry again. especially to LFT. Sorry for the misunderstanding 2day and i hope we will work together as one good team. insya'allah.... 

to NEK...thank you so much

No comments: