About Me

Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan, Malaysia
Hope you all will enjoy reading my BLOG yang tak seberapa ni, Baru nak belajar2 buat BLOG sendiri sebagai mengisi masa lapang yang banyak berlalu dengan tanpa berbuat apa2. Hope you guys sudi2 kan lah menjenguk jenguk my BLOG ya. Tak da apa2 sebenarnya pun, but its ALL ABOUT MY FAMILY AND ANGELS of mine [Afiq,Damia,Dina] MASSAGE TO MY ANGELS...... You all are everything for MAMA [be a good kids] and [jadilah anak2 yang soleh dan solehah], berguna pada agama, bangsa, negara [be somebody for your own good]dan jauhilah diri dari perkara2 yg tidak baik ya sayang, itu saja yg MAMA pinta [tak lebih dari itu]. Buat yang TERBAIK utk MAMA ok]. And I promise to give the best for you all.....Mama SAYANG all of you. Please promise me that all of you will be a good kids....:D...Don't be naughty...

Wednesday, February 27, 2013

Mia 9th Birthday




27 February 2013, Meningkat lagi setahun umur mu anakku Damia. Cepatnya anak dara mama membesar. kalau boleh mama tidak mahu anak-anak mama membesar secepat ini. Sebabnya mama belum puas memanjakan, membelai, bergurau senda dengan kamu semua. masa memang terlalu mencemburui kitekan sayang. Banyak yang mama tertinggal dan banyak sangat yang hendak mama laksanakan rasanya. tapi kekadang kudrat mama tidak mampu. mama tahu memang banyak keinginan kakak itu dan ini. you really have a big dream and angan-angan. Sama seperti kanak-kanak lain. Ya mama faham. tapi kakak kena bersyukur dengan apa yang kakak ada sekarang ni. Itulah yang mama pesan selalu dan akan sentiasa berpesan. bersyukur. Selagi mama termampu, mama akan cuba berikan yang terbaik buat kamu. mama sayang kamu. love you with million heart. hug ketat-ketat. :D. Hepiy 9th Besday sayang mama Sarah Damia.


picture ehsan from Mr Google......


Kelahiran kakak 9 tahun dulu yang penuh dengan kejutan dan amat-amat dinantikan. Walaupun mama dah ada seorang anak lelaki iaitu abang kamu shafiq akmal. kelahiran kedua pun mama sangat-sangat teruja. nyaris2 kakak tak lahir dalam kereta. kalau tak glamour mama masa tu sure-sure la masuk Harian Metro. Jalan nak ke Hospital Bersalin HKL memang sejak jem jangan cakap, sebab semua orang tengah berpusu-pusu nak ke pejabat masa tu. hahaha. Mama memang tidak pernah impikan seorang anak perempuan. bukan mama tidak suka anak perempuan. tapi entah 9 tahun lalu itulah perasaan yang berlegar-legar di fikiran mama. kakak jangan fikir yang bukan-bukan tau sayang. mama memang tidak mahukan anak perempuan masa tu jer. tapi benar lah orang kata dan mungkin ini sudah tetulis di mana-mana, apa yang kite tidak mahu selalunya itulah yang selalu kiter akan dapat. 

picture ehsan from Mr Google......


Nak melahirkan kakak memang senang. tak sempat2 nak masuk labour room. mama memang dah sakit sangat masa tu. sampai jer labour room, tak sempat nak salin baju hospital. Tepat jam 10.00 cam tu maka, bunyi bayi kecik uwek...uwek... tak henti2. Dan lahir lah seorang bayi yang sangat comel dan kecik sangat. you only 2.3kg my love and so surprisingly me sebab perut mama besar macam pregnant kembar. And tadaaaa, suprise you is a girl. Lepas melihat kamu mama bersyukur. lelaki ke perempuan ke, ini rezeki tuhan dan ini amanah tuhan yang perlu mama besarkan dan didik sebaik mungkin. kakak tetap anak mama yang lahir dari rahim mama. and i want you to know mama love you so much selagi mama bernafas. And we share the same zodiac sayang iaitu pieces. You are the pieces girl. Membesarlah sebagai seorang anak yang solehah dan berguna pada agama bangsa dan negara. 


picture ehsan from Mr Google......

   happy 9th birthday kakak. mama always love you.



1 comment:

Hana Soffelia said...

Happy belated befday Mia. Semoga Mia menjadi anak yang baik, taat pada ibu bapa dan cerdik pandai.AMIN.