About Me

Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan, Malaysia
Hope you all will enjoy reading my BLOG yang tak seberapa ni, Baru nak belajar2 buat BLOG sendiri sebagai mengisi masa lapang yang banyak berlalu dengan tanpa berbuat apa2. Hope you guys sudi2 kan lah menjenguk jenguk my BLOG ya. Tak da apa2 sebenarnya pun, but its ALL ABOUT MY FAMILY AND ANGELS of mine [Afiq,Damia,Dina] MASSAGE TO MY ANGELS...... You all are everything for MAMA [be a good kids] and [jadilah anak2 yang soleh dan solehah], berguna pada agama, bangsa, negara [be somebody for your own good]dan jauhilah diri dari perkara2 yg tidak baik ya sayang, itu saja yg MAMA pinta [tak lebih dari itu]. Buat yang TERBAIK utk MAMA ok]. And I promise to give the best for you all.....Mama SAYANG all of you. Please promise me that all of you will be a good kids....:D...Don't be naughty...

Wednesday, April 21, 2010

Nothing

Ermmm, last week masa sukan sekolah anak2, I meet one of the AJK Ms. Hema, I dah kenal dia almost 3 years, since I mula2 jadi AJK PIBG. Walaupun berlainan bangsa tapi dia sangat mesra. Banyak benda semasa yang kami bualkan terutama mengenai pelajaran anak2. Bermula dari pelajaran hingga ke kegamaran anak2.

Dia sangat bertuah kerana ada business sendiri dan dia boleh diketegorikan dalam golongan yang berada. Banyak cerita-ceritanya yang menarik minat aku. Dia banyak bercerita tentang future planning untuk anak2. Since berumur 1 bulan, kesemua anak-anaknya telah dibelikan 'education insurance'. Katanya lagi, bila anak2 nya masuk ke universiti, dia tak perlu risau lagi tentang segala perbelanjaan. A to Z sampai tamat menerima segulung ijazah semua akan ditanggung oleh pihak insurance. Sungguh BERTUAH anak2nya. Tidak perlu membuat pinjaman dengan pihak PTPTN dan sebagainya.

Terus terdetik di dalam hati ini tentang anak2 ku, tidak seorang pun dari mereka aku belikan insurance, life or education tak da. [seperti kebanyakkan ibu bapa sekarang buat utk anak2 mereka]

Maaf kan mama anak2 ku , mama tak mampu. Tapi mama akan cuba berikan yang TERBAIK untuk mu semua sayang........


P/s Mama: Afiq, Damia & Dina, study hard ok sayang. Hanya dengan pelajaran saja dapat mengubah nasib kamu semua. Dan semoga Tuhan akan sentiasa murahkan rezeki kalian. Setiap kemahuan, pasti ada jalan terbentang luas dihadapan. Hanya dengan pelajaran akan dapat mengubah nasib kita. Sentiasa ingatkan Allah swt dan jangan berhenti berdoa kepadaNYA.

No comments: