About Me

Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan, Malaysia
Hope you all will enjoy reading my BLOG yang tak seberapa ni, Baru nak belajar2 buat BLOG sendiri sebagai mengisi masa lapang yang banyak berlalu dengan tanpa berbuat apa2. Hope you guys sudi2 kan lah menjenguk jenguk my BLOG ya. Tak da apa2 sebenarnya pun, but its ALL ABOUT MY FAMILY AND ANGELS of mine [Afiq,Damia,Dina] MASSAGE TO MY ANGELS...... You all are everything for MAMA [be a good kids] and [jadilah anak2 yang soleh dan solehah], berguna pada agama, bangsa, negara [be somebody for your own good]dan jauhilah diri dari perkara2 yg tidak baik ya sayang, itu saja yg MAMA pinta [tak lebih dari itu]. Buat yang TERBAIK utk MAMA ok]. And I promise to give the best for you all.....Mama SAYANG all of you. Please promise me that all of you will be a good kids....:D...Don't be naughty...

Tuesday, March 29, 2011

Penyakit Pergilah Jauh


Baru last week je colleague yang belakang aku tu discharge from Selayang Hospital disebabkan oleh “Virus Fever”
[3 week MC, 1 week terlantas di Hospital]

DAN…..SEMALAM

Lebih kurang jam 9.30 pagi, tiba-tiba je my another colleague yang bersebelahan dengan aku pulak pengsan.
Padahal kelmarin dan pagi tu dia ok jer. Ceria dan ketawa. Bersarapan bersama colleague2 yang lain.
Cemas dibuatnya sebab aku adalah orang yang paling hampir dengan dia.
Setelah setengah jam, dia masih tidak sedarkan diri dan lemah,
HR arahkan aku untuk menghantar dia ke klinik yang berhampiran dengan pejabat kami.

DI KLINIK…..

Dr. menyoal tentang sejarah penyakitnya pada aku.
Walaupun dah hampir 3 tahun mengenalinya - HBK,
tidak pernah pulak aku bertanyakan mengenai sejarah penyakitnya.
Dan Dr. menyarankan agar aku menalifon ahli keluarganya yang terdekat dan menghantarnya ke hospital.
[semalam ME, SAM, MFH, NEK & KIB when to Pantai Medical Centre,
Pantai Bharu untuk melawat dan alhamdullilah my colleague tu dah sedar dan mampu tersenyum, lega aku melihatnya]

Dalam perjalanan pulang, aku hanya mengelamun sendirian.
BER...Muhasabah diri,

“bila-bila masa saja, kita akan sehat ….”
“Dan bila-bila masa saja…kita akan sakit”
“Dan bila-bila masa saja, kita akan MATI”
“apa akan jadi dengan anak-anak kalau aku sakit@MATI”
“sebab SEGALA keperluan mereka aku yang uruskan”
“semua benda yang tak cukup, nak beli buku dan sebagainya,
anak-anak akan MENGADU pada aku, MAMA mereka”

“YA ALLAH, AKU MOHON PADAMU…
BERILAH AKU KESIHATAN YANG BAIK DAN PANJANGKANLAH UMURKU
BERILAH AKU PELUANG UNTUK MELAKSAKAN TUGAS-TUGASKU SEBAGAI SEORANG MAMA dan SEORANG ANAK
SESEMPURNA YANG MUNGKIN” amin.... 
[apapun yang berlaku esok dan seterusnya …
<<<<<<<AKU REDHO dan BERSYUKUR>>>>>>>>>>

No comments: