About Me

Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan, Malaysia
Hope you all will enjoy reading my BLOG yang tak seberapa ni, Baru nak belajar2 buat BLOG sendiri sebagai mengisi masa lapang yang banyak berlalu dengan tanpa berbuat apa2. Hope you guys sudi2 kan lah menjenguk jenguk my BLOG ya. Tak da apa2 sebenarnya pun, but its ALL ABOUT MY FAMILY AND ANGELS of mine [Afiq,Damia,Dina] MASSAGE TO MY ANGELS...... You all are everything for MAMA [be a good kids] and [jadilah anak2 yang soleh dan solehah], berguna pada agama, bangsa, negara [be somebody for your own good]dan jauhilah diri dari perkara2 yg tidak baik ya sayang, itu saja yg MAMA pinta [tak lebih dari itu]. Buat yang TERBAIK utk MAMA ok]. And I promise to give the best for you all.....Mama SAYANG all of you. Please promise me that all of you will be a good kids....:D...Don't be naughty...

Thursday, March 3, 2011

Segalanya Memang Mudah




Kikiskan mentality manusia-manusia yang lahir pada tahun 70an.
Mungkin hanya aku yang berfikiran begitu.
Orang lain tak....
Kecanggihan dunia teknologi masa kini harus dinikmati
Bukan hanya pandai ber “FACEBOOK” “BLOGGING” “YM” 
Dan lain-lain lagi di Internet.
Tapi lebih dari itu

Benda ni dah lama sebenarnya.
Cuma aku je yang tidak YAKIN.
Berbagai-bagai benda-benda yang difikirkan…

Kalau bayar online ni ok ke?
Pihak terbabit terima ke my payment?
Nanti kalau ada masalah berbangkit macamana?

Ye lah saya bukan orang-orang yang mempunyai  
“WANG” yang banyak
Kais pagi makan pagi….kais petang makan petang….
Setiap sen yang diberima setiap bulan 
telah dibudgetkan ke saluran2 tertentu…
Tidak ada lebih…...
dan saya tidak mahu membuat bayaran berlebihan.

Dan buat PERTAMA kalinya hari ini dalam hidup saya.
Setelah berumur 33 tahun…hahahaha…
[Jangan saya digelar ‘BUTA IT’ lagi]
Semua yang BASIC telah saya cuba …
TAHNIAH UNTUK DIRI SENDIRI..
[anda2 diluar sana jangan TERTAWAkan saya ya]
Bak kata pepatah “carilah ILMU hingga ke LIANG LAHAT….
Hehehehehe…….


Saya MENCUBA menggunakan perkhidmatan ini
Perkhidmatan ONLINE…
Bayar segala bil-bil utilities secara ONLINE….

So pas ni dah tak perlu BERATUR di POS MALAYSIA lagi…yeeahhhhh

Bukannya susahpun, senang dan mudah
Cuma harus KIKISKAN mentality 
KUNO + TAKUT + TIDAK PERCAYA ini
Jauh-jauhhhhhhhh
Hanya ‘click’ segalanya MUDAH……

SUCCESFULL…. :D

TANHIAH RAR….

Harap tiada sebarang masalah di masa hadapan.....


No comments: