About Me

Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan, Malaysia
Hope you all will enjoy reading my BLOG yang tak seberapa ni, Baru nak belajar2 buat BLOG sendiri sebagai mengisi masa lapang yang banyak berlalu dengan tanpa berbuat apa2. Hope you guys sudi2 kan lah menjenguk jenguk my BLOG ya. Tak da apa2 sebenarnya pun, but its ALL ABOUT MY FAMILY AND ANGELS of mine [Afiq,Damia,Dina] MASSAGE TO MY ANGELS...... You all are everything for MAMA [be a good kids] and [jadilah anak2 yang soleh dan solehah], berguna pada agama, bangsa, negara [be somebody for your own good]dan jauhilah diri dari perkara2 yg tidak baik ya sayang, itu saja yg MAMA pinta [tak lebih dari itu]. Buat yang TERBAIK utk MAMA ok]. And I promise to give the best for you all.....Mama SAYANG all of you. Please promise me that all of you will be a good kids....:D...Don't be naughty...

Sunday, April 10, 2011



AWAS! Telur ayam buatan dari China


Telur goreng, telur rebus, atau apa sahaja jenis masakan berasaskan telur merupakan menu ringkas kegemaran ramai. Tapi berhati hati lah ketika membeli telur terutamanya yang diimport dari China . Sebab telur telur ni dibuat di dalam makmal menggunakan bahan kimia.

Bukan itu saja, malahan kat China siap ada sekolah lagi untuk mengajar sesiapa yang berminat dengan proses pembuatanbarang tiruan termasuklah telur ayam tiruan. Dan di katakan kelas untuk membuat telur tiruan mendapat sambutan yang paling menggalakkan. 

Percaya atau tak untuk menghasilkan telur, ayam sudah tak diperlukan lagi. Tapi itulah hakikatnya di sana . Jom tengok proses pembuatan telur tiruan ni.

Dikatakan kos untuk membuat telur tiruan ini cuma 0.55 Yuan setiap sekilogram kalau nak dibandingkan kos untuk telur ayam sebenar ialah 5.6 Yuan sekilogram. Patut lah pon siap buat kelas buat telur tiruan sebab untung banyak kalau nak dibandingkan dengan telur ayam. Dan khabarnya, telur tiruan ni telah menyumbang kepada masalah keracunan makanan yang semakin meningkat di China .

So, hati hati lah time kita nak beli telur. Tak pasti sama ada telur tiruan ni dah ada di Malaysia atau belum.

Oh my GOD, telur ayam pun telah dipalsukan????
Apa la nak jadi ni...

Aku pun dah TERKENA beli barangan TIRUAN ni...
tapi bukan telur yaaa......[HP]
Aku tak HALALKAN DUNIA AKHIRAT ORANG YANG MENIPU TU
CELAKA LA HIDUP KAU, I dont care....
Woi manusia, nak tipu, gi la tipu orang yang BERDUIT, BERHARTA
Orang-orang yang banyak duit
Depa dah tak tau nak buat apa dengan DUIT-DUIT tu

&^$@!Q*#*!^$*@!^$^!^!&*^%&*^!*%^*^&%*


Cheq ni.....
kais pagi makan pagi
kais petang makan petang...

No comments: