About Me

Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan, Malaysia
Hope you all will enjoy reading my BLOG yang tak seberapa ni, Baru nak belajar2 buat BLOG sendiri sebagai mengisi masa lapang yang banyak berlalu dengan tanpa berbuat apa2. Hope you guys sudi2 kan lah menjenguk jenguk my BLOG ya. Tak da apa2 sebenarnya pun, but its ALL ABOUT MY FAMILY AND ANGELS of mine [Afiq,Damia,Dina] MASSAGE TO MY ANGELS...... You all are everything for MAMA [be a good kids] and [jadilah anak2 yang soleh dan solehah], berguna pada agama, bangsa, negara [be somebody for your own good]dan jauhilah diri dari perkara2 yg tidak baik ya sayang, itu saja yg MAMA pinta [tak lebih dari itu]. Buat yang TERBAIK utk MAMA ok]. And I promise to give the best for you all.....Mama SAYANG all of you. Please promise me that all of you will be a good kids....:D...Don't be naughty...

Tuesday, April 12, 2011

BAPAK

JUST TO SHARE....
Mungkin mak lebih kerap menelefon utk menanyakan keadaan kita setiap hari..
Tapi tahukah kita, sebenar nya BAPAKlah yang mengingatkan MAK utk menelefon kita?

Semasa kecil, MAKlah yg lebih sering mendukung kita..
Tapi tahukah kita bahawa sebaik saja BAPAK yang bekerja dgn wajah yg letih BAPAKlah selalu menanyakan apa yg kita lakukan seharian ?   

Saat kita sakit@demam, BAPAKlah sering membentak "sudah diberitahu! jangan minum ais!".Tapi tahukah kamu bahwa ayah sangat risau.??   

Ketika kita remaja, kita meminta izin untk keluar malam. BAPAKlah dengan tegas berkata "tidak boleh!"..Sedarkah kita bahawa BAPAK hanya ingin menjaga kita? Kerana bagi BAPAK, kita adalah sesuatu yg sangat berharga.  [tapi aku melawan, degil]

Saat kita sudah dipercayai, BAPAK pun melonggarkan peraturannya. Maka kita telah melangar kepercayaan nya...Maka ayah lah yg setia menunggu kita di ruang tamu dgn rasa sangat risau..   

Setelah kita dewasa,BAPAK telah menghantar kita ke sekolah untuk belajar.. Di saat kita memerlukan ini-itu, utk keperluan sekolah kita, BAPAK hanya mengerutkan dahi.tanpa menolak, beliau memenuhinya..

Saat kamu berjaya..BAPAK adalah org pertama yg berdiri dan bertepuk tangan untukmu..BAPAK akan tersenyum dengan bangga...... 

Sampai ketika jodoh kita telah datang dan meminta izin untuk mengambil kita dari BAPAK BAPAK sangat berhati-hati mengizinkan nya..Dan akhirnya..Saat BAPAK melihat kita duduk di atas plamin bersama pasangan nya..BAPAKpun tersenyum bahagia.. 

Apa kita tahu,bahawa BAPAK sempat pergi ke belakang dan menangis?BAPAK menangis kerana BAPAK sangat bahagia..Dan diapun berdoa "Ya Tuhan, tugasku telah selesai dengan baik..

Bahagiakan lah putri kecilku yang manis bersama pasangannya"..   
Setelah itu BAPAK hanya akan menunggu kedatangan kita bersama cucu-cucunya yg sesekali datang utk menjenguk..
Dengan rambut yg memutih dan badan yg tidak lagi kuat untuk menjaga kita..   

LOVE YOU BAPAK.....
AMPUNKAN DOSA-DOSA KU..... 




 

No comments: