About Me

Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan, Malaysia
Hope you all will enjoy reading my BLOG yang tak seberapa ni, Baru nak belajar2 buat BLOG sendiri sebagai mengisi masa lapang yang banyak berlalu dengan tanpa berbuat apa2. Hope you guys sudi2 kan lah menjenguk jenguk my BLOG ya. Tak da apa2 sebenarnya pun, but its ALL ABOUT MY FAMILY AND ANGELS of mine [Afiq,Damia,Dina] MASSAGE TO MY ANGELS...... You all are everything for MAMA [be a good kids] and [jadilah anak2 yang soleh dan solehah], berguna pada agama, bangsa, negara [be somebody for your own good]dan jauhilah diri dari perkara2 yg tidak baik ya sayang, itu saja yg MAMA pinta [tak lebih dari itu]. Buat yang TERBAIK utk MAMA ok]. And I promise to give the best for you all.....Mama SAYANG all of you. Please promise me that all of you will be a good kids....:D...Don't be naughty...

Thursday, December 22, 2011

Ditemani Hujan





5.00am gerak from KL
6.45am reach Taman Pilah, Senaling, KP. N9
Perjalanan yang aku rasakan amat panjang
hujan renyai2 menemani sepanjang perjalanan KL-KP
kekadang lebat dan kekadang renyai2 semula


Di Highway perjalanan banyak ditemani lori2 kontena
yang besau2 dan bas2 ekspress yang menlaju gil00000
ontah apo yang dikoja aku pun tak pasti
Saat berselisih, saat itulah jantung ku berdegup
kencang, al maklum.......
kecil benar si kancil ku di sisi mereka....
SERIAU....


Perjalanan yang hanya 1 jam 45 minit
aku rasakan seperti sudah berjam-jam 
aku di atas highway, tapi masih tidak sampai.....


sedang aku leka2 dan leka melayan hati....
Alhamdullillah, perjalanan sudah selamat sampei
hanya TUHAN yang tahu hati ku
yang hanya ingatkan MATI....
itulah perasaan aku setiap kali ingin pulang ke kampong
atau kemana2 yang perjalanan aku rasakan terlalu LAMA..............


Masih HUJAN, gonai2 bak kato OMAK den......
mendung, sejuk dan DAMAI...
HATI ku juga DAMAI di sini


Tidak seperti di KL
Kepala dan bahu ku bagaikan 
memikul BATU BESAR yang amat TERBEBAN
MENGHEMPAP.....
jiwa dan perasaan aku.....
"batu besar ada dalam kapla"


Moga DAMAI ini...milik HATI aku
selamanya......ia selamanya....
SANGAT MENGHARAP agar DAMAI
ini....berterusan bila di KL.....nantiiiiiii


Tapi memang TIDAK la kannnnnnnnnnnnn...


DAMAI, SEJUK...... nak tarik selimut....
tapi BAPAK dah bising2 soh masak....
biasolaaaa, masak lomak cili api...


HEHEHEHHE
daaaa, sebelum OPAK den semakin kuek bebelannya...
baik aku OFF...........larikkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk







No comments: