About Me

Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan, Malaysia
Hope you all will enjoy reading my BLOG yang tak seberapa ni, Baru nak belajar2 buat BLOG sendiri sebagai mengisi masa lapang yang banyak berlalu dengan tanpa berbuat apa2. Hope you guys sudi2 kan lah menjenguk jenguk my BLOG ya. Tak da apa2 sebenarnya pun, but its ALL ABOUT MY FAMILY AND ANGELS of mine [Afiq,Damia,Dina] MASSAGE TO MY ANGELS...... You all are everything for MAMA [be a good kids] and [jadilah anak2 yang soleh dan solehah], berguna pada agama, bangsa, negara [be somebody for your own good]dan jauhilah diri dari perkara2 yg tidak baik ya sayang, itu saja yg MAMA pinta [tak lebih dari itu]. Buat yang TERBAIK utk MAMA ok]. And I promise to give the best for you all.....Mama SAYANG all of you. Please promise me that all of you will be a good kids....:D...Don't be naughty...

Tuesday, May 8, 2012

Fahrin Ahmad dlm Seindah Sakura.......

every blogger talk about this drama series yang baru selepas cinta buat emelda. 2 hari ku berpuasa menahan kelaparan mata dari menonton slot akasia di TV3 setiap isnin hingga khamis dari jam 6.00ptg ke 7.00mlm. 2 hari sajor den tahan poso ni. esok tak dapek den nak manahan-nahan lagi yo. aritu Aril Fatah si fizo omar yg encem dalam cinta buat emelda, so touching dengan ketabahan dan kekuatan hati emelda 'almy nadia' menempuh pelbagai dugaan. 'kena percaya ni, setiap yang berlaku ada sebab musabahnya, kenapa dan mengapa???. Kali ni haaa, O.M.G, Cikgu Airil pulak dalam Seindah Sakura, baru nak tanamkan niat dalam hati no more 'drama series' mama. opssss alamak, tak leh la, kena tengok jugak sebab ada Fahrin Ahmad. nasib baru melepas 2 episode. masih sempat nak ikut lagi, "masih lagi tidak terlewat, untuk aku ikuti drama ini' hehehe. tak pe la sehari sejam sajor, itu pun less sebab tolak iklan bagaikan. hope ada masa ada ruang buat myself untuk tonton citer ini sebab ada FAHRIN AHMAD tu derrrr. hehehehe.... sila sila....esok laaa kita mula dengan episode 3. hehehehe. haaa tu la TV3 ni, capo suh ntah buek cito best-best. apo la ekau ni mama liza. kan dah kojo TV3 saji an cito best-best memikat selero. :D


Sinopsis Seindah Sakura
Kisah Shaqira seorang pelajar miskin yang bermasalah di sekolah, Cikgu Airil gurunya menganggap Shaqira berperangai buruk dan dia sering sahaja dihukum di sekolah. Selepas kematian moyangnya cikgu Airil sedar akan kesulitan yang dialami oleh Shaqira, dulu cikgu Airil bersangak buruk kepada Shaqira selepas tu dia semakin mengambil berat hal Shaqira hingga menimbulkan rasa sayang.
Selepas rumah Shaqira musnah terbakar Shaqira tidak ada lagi tempat bergantung hidup, Datuk Walid bapa cikgu Airil bersimpati dan mengambil Shaqira tinggal dan menanggung perbelanjaan persekolahan Shaqira.
Di rumah Datuk Walid Shaqira tak disenangi oleh salah seorang lagi anak Datuk Walid. Anida sedar Airil ada perasaan sayang kepada Shaqira dia berusaha untuk membuat Airil bencikan Shaqira. Airil telah berlepas ke luar negara kerana terlalu kecewa.
Shaqira semasa tinggal dengan keluarga Datuk Walid, dia berjaya dalam spm dan menyambung pelajaran hingga ke luar negara.
Apa kesudahan Seindah Sakura nantikan sama sama kelak di tv3 mungkin pertengahan tahun 2012 ni. Masih lagi dalam pembikinan dan promo pun baru lagi.


Kalau dalam novel Airil telah menghantar Shakira ke rumah pemulihan akhlak 
dalam novel jugak ada watak ibu Shaqira yang dipenjara kerana membunuh dan menghidap hiv positif. Datuk Walid jatuh cinta dengan Shakira dan mereka berkahwin (dalam drama ni tak tau le macam mana..sama atau tidak)..oh tidakk!!  mengapa tak kahwin dengan Airil 

marilah kita sama-sama tonton apakah kesudahannya drama ini...love you FA....hahaha
'fahrin ahmad'..........



No comments: