About Me

Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan, Malaysia
Hope you all will enjoy reading my BLOG yang tak seberapa ni, Baru nak belajar2 buat BLOG sendiri sebagai mengisi masa lapang yang banyak berlalu dengan tanpa berbuat apa2. Hope you guys sudi2 kan lah menjenguk jenguk my BLOG ya. Tak da apa2 sebenarnya pun, but its ALL ABOUT MY FAMILY AND ANGELS of mine [Afiq,Damia,Dina] MASSAGE TO MY ANGELS...... You all are everything for MAMA [be a good kids] and [jadilah anak2 yang soleh dan solehah], berguna pada agama, bangsa, negara [be somebody for your own good]dan jauhilah diri dari perkara2 yg tidak baik ya sayang, itu saja yg MAMA pinta [tak lebih dari itu]. Buat yang TERBAIK utk MAMA ok]. And I promise to give the best for you all.....Mama SAYANG all of you. Please promise me that all of you will be a good kids....:D...Don't be naughty...

Friday, August 3, 2012

13th Ramadhan


Hari ni dah hari ke 13 kita semua umat islam berpuasa. 
Selamat berPUASA to all my readers :D.
Lebih kurang 2 minggu lagi maka Aidilfitri menjelma pula. 
Sekejap jer rasanya kan . Dah sebuk2 dengan itu dan ini.
Kalau ditanya macamana persiapan raya untuk tahun ni. 
Baju kurung for me n girls dah siap tempah, dan untuk
Abang, cuma nak carikan baju melayu Abang 
biar sedondon dan sandle for me, girls and also for Afiq, my bujang sorang tu.
Yang penting 1st raya ada baju kurung dan 
baju melayu baru yang sedondon. Harus ya for me.


Kuih raya ada la order 3 balang tuk di bawa balik ke Pilah for my mom. 
Kalau di tanya pasal persiapan untuk kediaman
sendiri memang tak da lakan. Cukup lah dengan apa yang ada sekarang ni. 
SYUKUR.
Tapi seronok gak dengar kengkawan, dengan langsir baru
Bekas kuih baru, sarung sofa yang baru, cat rumah dengan warna yang baru.
Pendek kata segala-malanya lah ‘BARU”
Macam tahun-tahun sebelum nya sejak 13 tahun yang lalu, camnilah aku.
Asalkan anak2 ada 1,2 baju baru sudah memadai.
Berbeza dengan tahun lepas, persiapan raya havoc sikit 
untuk anak-anak sebab ada rezeki lebih.
  
Sepatutnya, Tahun ni aku Gembira nak sambut raya, tapi sebaliknya kenapa ya.
Kekadang keliru, aku sendiri keliru dengan diri aku, OMG.
Kekadang aku perlukan dia, kekadang tu, ah lantak la, apa nak jadi kan .
Asalkan anak2 ada ngan aku sudah.
Perasaan-perasan, Aku sendiri keliru dengan perasaan aku.
PELIK.

Adakah aku manusia pelik
Alien kah aku….
Hahahahaha

Apa-apa pun hidup perlu diteruskan
Walau macamana pun perasaan aku itu
Perasaan yang tunggang langgang
But try my best to manage my life
Supaya tidak tunggang langgang macam perasaan aku ni
Especially pasal anak-anak…..
Biarlah macamana tunggang langgangnya perasaan mama
Tapi demi anak-anak
Mama akan berikan yang
TERBAIK buat kalian….
Mama sanggup berkorban apa saja…

YA”ALLAH permudahkanlah
Perjalanan dan amalan ku
Serta pengorbanan ku ….
Buat anak-anak…


Moga engkau ampunkan dosa2ku
dan berkatilah hidupku 
dengan hidayahMU


No comments: