About Me

Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan, Malaysia
Hope you all will enjoy reading my BLOG yang tak seberapa ni, Baru nak belajar2 buat BLOG sendiri sebagai mengisi masa lapang yang banyak berlalu dengan tanpa berbuat apa2. Hope you guys sudi2 kan lah menjenguk jenguk my BLOG ya. Tak da apa2 sebenarnya pun, but its ALL ABOUT MY FAMILY AND ANGELS of mine [Afiq,Damia,Dina] MASSAGE TO MY ANGELS...... You all are everything for MAMA [be a good kids] and [jadilah anak2 yang soleh dan solehah], berguna pada agama, bangsa, negara [be somebody for your own good]dan jauhilah diri dari perkara2 yg tidak baik ya sayang, itu saja yg MAMA pinta [tak lebih dari itu]. Buat yang TERBAIK utk MAMA ok]. And I promise to give the best for you all.....Mama SAYANG all of you. Please promise me that all of you will be a good kids....:D...Don't be naughty...

Friday, November 9, 2012

Bertangga di HKL

sekarang ni musim tengkujuh dah tiba. cuaca pun dah makin tak menentu. tetiba kang hujan, sedangkan baru jer panas terik kat luar tu. malang memang tidak berbau dan tidak boleh dihidu oleh sesiapa. last wednesday, hujan lebat baru jer berhenti. lepas we all settled for our dinner. dan mama baru jer nak labuhkan pungkoq, nak rehat. my son abang ask a permission nak ke rumah kawannya tingkat 9. nak discuss pasal futsal this weekend katanya. punya lah semangat nak berfutsal, siap dah beli jersy warna merah rm20.00 [abang mengepau mama] tuk kumpulan mereka dan siang2 dah inform mama yang abang tak akan balik kampong this long school holiday sbb ada futsal. 'pergilah tapi jangan lama-lama ya, balik cepat' my reminder to him. 'ok tq ma'. tapi tak sampai 10 minit. tradegy yang membuat kan aku meraung semahunya. abang balik ngan membawa tangannya yang terkulai. abang sangat kuat, langsung dia tidak menangis dan meraung kesakitan. tapi mama dah macam kena histeria. langsung mama tak berani nak dekat sebab tak sanggup nak tengok tangan abang yang dah terkulai tu. ya'allah kuatnya anakku. he really strong boy. 

dengan kelang kabut, damia dina ngan cecemotnya belum mandi, ngan baju kotor, and me so panic, bergegas la we all 5 beranak ke HKL. reach HKL at 8.00pm terus ke EMERGENCY DEPARTMENT. Ambik nombor giliran, then tunggu untuk rawatan. tunggu dan terus menunggu dan abang langsung tak kata sakit. tapi mama yang risau terlebih. mak bapak dan  adik2 telah diberitahu. masing2 mengatakan tak da apa-apa la tu, biasalah budak lelaki. lasak. patah-patah ni biasa jer. dan tidak biasa bagi saya ya adik-adikku. tunggu dan terus menunggu. seorang demi seorang doctor memberikan rawatan. x-try bla bla bla. dan tunggu lagi. sampai tertido-tido kat ruang menunggu. abang ditempatkan di wad trauma sementara. doctor pakar tulang akan merentap tulang abang ke asalnya. ya'allah mendengarnya ajer sudah mengerikan. keluar masuk, keluar masuk menjenguk abang. macam-macam jenis patah yang disaksikan. bagaikan tak sanggup nak duk lama. sorry abang bukan mama sengaja biarkan abang sorang2 kat ctu. mama ni pengecut dengan hospital, jarum, darah dan semunya berkaitan dengan hospital. tapi mama kuatkan jugak semangat ni demi anak mama. 11.00 mlm wan chomel datang tengok abang. terlelap sekejap di bangku menunggu dan bila tersedar semula jam dah menunjukkan ke angka 3.00am. masuk balik ke wad sementara jenguk abang. lena abang tido. mama berterima kasih yang amat sangat pada MU YA'ALLAH. Abang kuat, tak sikit pun dia menangis dan merengek sakit. dah 7 jam, tangan abang yang patah masih belum dirawat. 3.30am abang dah mula dilalokkan. mama dah tak berani duk dalam wad tuk menyaksikan tangan abang direntap. tadi dengan tidak sengaja ternampak tangan seorang pesakit direntap, ya'allah tak sanggup mama. 'ya'allah engkau kurangkanlah sakit anakku'. 

tiba-tiba mama dengar abang meraung 'mama sakit, ini yang paling sakit, tolong sakitnya, sakit sangat. mama dah tak sanggup. lalu melarikan diri ke ruang lain sambil menangis. tak tak segan pada mata yang memandang mama ketika itu. 1/2 jam kemudian. damia datang pada mama dan bagitahu abang dah tak menjerit, abang dah diam. 20 minit kemudian abang dah sedar dan dibawa ke bilik lain untuk di x-tray. 

kerisauan mama tidak berakhir lagi. bila doctor panggil untuk menjelaskan keputusan tadi amat mendukacitakan. apa yang mama risaukan terjadi juga. abang perlu ditahan di wad dan perlu kan minor opration bagi memasukkan kan clip besi supaya tulang tidak beralih dari kedudukan asal. i have no choice, operate harus dilakukan. nampak macam simple dan mudah. tapi hati mama hanya tuhan yang tahu. at 5.00am setelah abang ditempatkan di wad. mama abah dan adik2 balik sekejap untuk bersihkan diri. mama kena kerja esok, i have no choice sebab mama dah start cuti khamis dan jumaat ni and why i taking leave, it another long story yang buat diri ini kelang kabut sedikit. nasib baik abah nya pagi2 dah ke HKL tuk temankan abang. settledkan apa yang patut di opis, balik... ambik my 2 gegirls then heading to HKL. masa sampai tu abang dah masuk OT. 4 jam baru abang keluar dari OT. risau hati mama ni jangan cakap la. dan maafkan mama sekali lagi malam tu mama tak dapat nak temankan abang. nasib baik wan chomel ada di KL, sebabkan mama dah berjanji dengan orang, esoknya khamis memang mama ada task penting yang perlu diselesaikan. Dan Alhamdullillah jam 9.00am wan chomel call bagitahu doctor dah benarkan abang keluar hari ni. syukur........


get well soon abang, jadi makanya school holiday ni..
tak de laaaa futsal ya abang...

No comments: