About Me

Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan, Malaysia
Hope you all will enjoy reading my BLOG yang tak seberapa ni, Baru nak belajar2 buat BLOG sendiri sebagai mengisi masa lapang yang banyak berlalu dengan tanpa berbuat apa2. Hope you guys sudi2 kan lah menjenguk jenguk my BLOG ya. Tak da apa2 sebenarnya pun, but its ALL ABOUT MY FAMILY AND ANGELS of mine [Afiq,Damia,Dina] MASSAGE TO MY ANGELS...... You all are everything for MAMA [be a good kids] and [jadilah anak2 yang soleh dan solehah], berguna pada agama, bangsa, negara [be somebody for your own good]dan jauhilah diri dari perkara2 yg tidak baik ya sayang, itu saja yg MAMA pinta [tak lebih dari itu]. Buat yang TERBAIK utk MAMA ok]. And I promise to give the best for you all.....Mama SAYANG all of you. Please promise me that all of you will be a good kids....:D...Don't be naughty...

Friday, December 21, 2012

selosai juo + campur aduk


selesai juga keje-keje mendobi ari ni dalam malas-malasan tu. dan yang paling logo. kain baju kotor masa wedding adik mima aritu pun dah selesai semuanya di coci. tak yah nak dry clean..dry clean yo. jimat duit den. hehehe. jimat2 senggek yo. heheheh, dalam maleh-maleh potang tadi. niat di hati nak membuto yo sampai esok. baring kanan, baring kiri, pusing kanan, pusing kiri, telontang, kuak lontang menyarap segaler bagai. tapi aduhai mate kenapa tidak mahu lelap. malas teramat sangat. dan niat nya esok je la mendobi bagai kan. jangan kate mendobi siap lipek melipek bagai. rajin ehhhh puan punyo blog ni yo. hahahaha. kalau i tak buat sape lagi kan. 

esok just concentrate masak dan mengvaccum satu rumah and done. dan satu lagi task. menyiapkan buah tangan untuk di bawa ke subang bagi majlis bertandang di rumah Fariz Muhazir my latest edition bro in law. jangan marah haaaa. selesai sudah semuanya. alhamdullillah. congrate adik n fariz. selamat melayari bahtera rumah tangga yang penuh onak duri. apa yang penting 'team work' apa yang penting 'kerjasama'. insya'allah bahagia dan tenteram la umah tanggo.

pasni satu matter sebelum masuk tahun baru 2013 yang just around the corner. acara dan persiapan 'back to school'. sekarang mood myself. tengah tension, risau, bengang dan jantung dup dap dup dap. semak perut, semak dada, semak hati. sebab. sebab hal pertukaran sekolah tak settled settled lagi. and dah almost 1 month ya semua readers, tunggu dan tunggu, tunggu lagi. in the 1st place kate 2 minggu settled. x settled gak. :(. seminggu lagi sekolah dah nak bukak. wei please la, korang buat keje ke tidak. jabatan pelajaran wilayah persekutuan kata, result dah lama kuar since 17 haribulan la babe. ni korang kata isnin depan pulak. adoi. fuhhh dah macam bola aku kena tendang. minggu ke minggu korang suruh call. tukar sekolah jer pun. come on la. macam mana la masyarakat tak mengeluh. memang payah berurusan dengan you all. lebih baik kata sebulan lagi puan call ya. tak lah aku ternanti-nanti dan tertunggu-tunggu macam buah tak jatuh. tak der lah hati panazzzzz kan. wa keje, wa pun faham. give la the exact date. senang citer. memang payah. tepuk dada tanya selera la. sapo makan cili dio la yang raso podeh eh. kalau dah semua nak buat online, kenapa result pertukaran tu success ke tidak you all buat online jugak. senang ler i nak semak. ermmm. sabar dan terus bersabar. and my boy hari-hari tanya, ma camner tukar tu lulus ke ok tak , dapat tak?.

that's why my mood swing lately. so sorry to my friends for being so moody ya. tak kena gaya sekarang ni. mudah sangat jiwa ni, hati ni nak marah dan terluahkan di lidah. hope you guys understand. banyak sangat yang bersarang kat jiwa ni. dan ini perubahan ketara diri myself. dulu sabar sesabar umat, buat la apa pun, myself senyum jer. tapi sekarang sejak nak masuk 35 ni. senang jer nak marah orang, senang jer nak menjawap, meninggi suara bila ada yang tak kena di jiwa. mana perginya myself yang penyabar itu dulu. dah tuo kot. ke dah nak mati. ermmmm..... 

dengan masalah kerja nya lagi. wah terang-terang orang calarkan raputasi aku semata-mata nak naik tinggi ke atas. sesuka hati menabur pasir dalam periuk nasik aku. terima kasih sangat-sangat. anything happen. biarlah tuhan yang balas. and i just want you to know. saya ada anak-anak yang masih kecil yang perlu dibesarkan. anak-anak yang perlukan pelajaran. anak-anak yang perlukan makanan minum untuk meneruskan kelangsungan kehidupan. cukup lah kau pasirkan periuk nasi manusia terdahulu. berilah sedikit belas kasihan. atau kau suka melihat aku, dia, mereka merempat. jangan terlalu zalim. semua yang kita ada sekarang semuanya bersifat sementara. sama-sama nak keje. dan sama-sama nak meneruskan hidup. demi mencari sesuap makan dan pakai. 


dugaan demi dugaan. tapi tidak pernah mengeluh. redho adalah sebaiknya. and go with the flow.

dan aku cuba mencari dan mengutip semangat yang hilang. semoga kekuatan itu kembali seiring dengan nafas sebelum terhenti. 

YA'ALLAH...hanya pada mu aku berserah dan hanya padamu aku bermohon. KAU yang maha mendengar dan maha mengetahui. ampun kan aku hambamu yang sehina-hinanya ini....amin

No comments: