About Me

Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan, Malaysia
Hope you all will enjoy reading my BLOG yang tak seberapa ni, Baru nak belajar2 buat BLOG sendiri sebagai mengisi masa lapang yang banyak berlalu dengan tanpa berbuat apa2. Hope you guys sudi2 kan lah menjenguk jenguk my BLOG ya. Tak da apa2 sebenarnya pun, but its ALL ABOUT MY FAMILY AND ANGELS of mine [Afiq,Damia,Dina] MASSAGE TO MY ANGELS...... You all are everything for MAMA [be a good kids] and [jadilah anak2 yang soleh dan solehah], berguna pada agama, bangsa, negara [be somebody for your own good]dan jauhilah diri dari perkara2 yg tidak baik ya sayang, itu saja yg MAMA pinta [tak lebih dari itu]. Buat yang TERBAIK utk MAMA ok]. And I promise to give the best for you all.....Mama SAYANG all of you. Please promise me that all of you will be a good kids....:D...Don't be naughty...

Saturday, May 4, 2013

3 1/2 hari ON LEAVE

3 1/2 hari ber on leave. 2,3 orang colleague berkata 'wah mau pergi holiday meh' sorry holiday tiada dalam diary hidup aku ini melainkan my sis linda and my bro rafizi yang akan bawak me + kids for HOLIDAY. Holiday kepala abah kau. Cam tak alert jer. Ermmm, bulan ni kan bulan berkempen, Esok semua orang akan keluar mengundi. Saya tak nak apa-apa, Saya cuma inginkan keamanan, peace no war ok.  Tak kesah lah apa orang lain memberi tanggapan pada aku, biarlah apa orang sekeliling nak pikiaq. But i really proud and enjoy for what I'am doing right now, walau perlu merentas sejuta liku dan dugaan serta cobaan. "Borek boto dugaan eh", ha bukan mudah ya menjadi leader. Oh my english. hehehehe. Tak sempat lagi nak nonton Cikgu Malik aka Aaron Aziz dalam 'Oh My English' new season. Hahahaha tetiba kan. Lepas kejadian yang amat-amat menguris liang roma aku last week at zico. At least dengan bercuti ni aku dapat lah menenangkan hati dan bertenangkan jiwa. Pujuk hati sendiri. Tapi perlu aku tekankan di sini aku bukan merajuk. Dah tua-tua aku merajuk, mengarut. Selalunya aku kuat jer kena caci makian ni semua. Aritu rapuh benar hati wanita yang sememangnya kuat ini. Wah puji diri sendiri nampak. Ya, pada teman2 yang mengenali aku, mereka tahu sangat bertabahnya aku mengharungi hidup. Aku diperlakukan dalam keadaan yang sangat keji dan hina. Di herdik depan orang yang tak berapa nak ramai tu. Harap-harap bila masuk keje balik semua orang yang menyaksikan drama tu dah lupa atau dalam erti kata lain 'hilang ingatan' pasal drama sebabak tu. Drama yang amat menyentuh hati kecil aku. Orang hina aku macam ni memang dah selalu sangat.  Ini lah harga yang perlu aku bayar dengan apa yang aku terima selama ini. At the same time jiwa dan fikiran berserabut ngan tanggungjawap yang telah dipertanggungjawapkan. Like i said before "really test the patience, sesungguhnya kesabaran itu memang hakmilik mutlak, kalau tidak mengapa dan kenapa masih di sana sini situ". Fuhhhhh dugaan betul. Kiri Kanan Depan Belakang Atas Bawah manusia menghentam aku. Aku adalah sekerdil kerdil umat, sesabar sabar punya manusia. Sewenangnya di pejak pejak. Tak per lah ini lah dugaan hidup namanya. Kalau tak der semua rencah ni, bukan hidup namanya. Menjadikan aku manusia yang kuat tabah dan redho serta bersyukur dengan apa yang diberikan kepada aku olehNYA. Tapi kuat-kuat aku, aku masih tak boleh drive my small little kancil. Masih berdoa agar, esok bila aku bangun jer dari tido, aku akan terus dapat pandu sang kancil dengan beraninya. Hahahahaha. Impian yang sama 8 tahun yang lalu masa mula-mula beli sang kancil dulu. Huhuhuhuhu.  





SELAMAT MENGUNDI ESOK
TUNAIKAN KEWAJIPAN PADA NEGARA
PEACE NO WAY Yo Yo Yo......

meMAAFkan Ya, saya selalu buat
meLUPAkan...sorry ya susah sikit... :(



No comments: