About Me

Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan, Malaysia
Hope you all will enjoy reading my BLOG yang tak seberapa ni, Baru nak belajar2 buat BLOG sendiri sebagai mengisi masa lapang yang banyak berlalu dengan tanpa berbuat apa2. Hope you guys sudi2 kan lah menjenguk jenguk my BLOG ya. Tak da apa2 sebenarnya pun, but its ALL ABOUT MY FAMILY AND ANGELS of mine [Afiq,Damia,Dina] MASSAGE TO MY ANGELS...... You all are everything for MAMA [be a good kids] and [jadilah anak2 yang soleh dan solehah], berguna pada agama, bangsa, negara [be somebody for your own good]dan jauhilah diri dari perkara2 yg tidak baik ya sayang, itu saja yg MAMA pinta [tak lebih dari itu]. Buat yang TERBAIK utk MAMA ok]. And I promise to give the best for you all.....Mama SAYANG all of you. Please promise me that all of you will be a good kids....:D...Don't be naughty...

Saturday, June 23, 2012

salam weekend babe



Baru bangun tido jam 12.30tgh. kesian my 2 girls tak bekpes. kerja-kerja mengemas mencuci mengemop, menyental, melipat semua dah settled awal pagi tadi at 2.30am. baru lepas bagi the 2 girls lunch. my bujang ada class tambahan pepagi dah kuar umah. bagi extra money tahu la afiq nak bekpes and lunch kat mana. sorry kids, mama kamu memang pemalas nak COOK. hari ni dapur x berasap. berasap pun sebab nak goreng popia segera sesajor. lega the girls dah settled makan yang very the simple. 20 biji popia dah buat they kenyang sampai ke time dinner nanti. janji ado makan yerrrr. 

Jap gi mama nak sambong tido. lately tido sentiasa tak secukupnya. mata ni payah jer nak lelap. dah dapat penyakit susah tido la pulak. bila susah tido, kepala tengkorak ni dok la pikiaq macam-macam. macam-macam bila nak settled, lepas satu satu satu....satu dua tiga empat lima enam tujuh lapan sembilan sepuluh...ha sambung sambung. uhhhhhhh. 

Beralah tidak makna kalah. so kena beralah lah. tengah cari idea macamana. Honestly, me pun tak suka benda-benda cam ni. tapi selalunya memang ME yang akan mengalah doh. sampai bila nak cam ni ekkkk. sebab tu mana-mana pun, kiri kanan atas bawah, memang ME yang akan kena jugak. kena buli, kena pejak pejak. dah resmi sejak dulu. macamana nak pulihkan ya?? Cam ni la nasib orang macam ni yang tak hado apo-apo ni. 

Ni dah lumrah alam, lumrah kehidupan. Yang berWANG, yang boleh di nak ajak kemana-kemana, yang berkeupayaan buat itu ini selalu akan dilebih-lebihkan [yang tidak berwang dan tidak berkeupayaan macam, akan selalu diketepikan hak, ada hak ke???]. Tidak menyalahkan sape-sape. tidak berhak pun nak marah. redho tuhan. sangat-sangat.

Berusaha semampu dan sehabis baik untuk yang 2 ini. maaf diri ini banyak kekurangan dan banyak yang tidak aku mampu dari yang mampu. selalunya memang tidak mampu. Kemampuan menghadkan pergerakan dan tindakan menjadi perlahan dan bertagak-tagak. 
Semoga dia memurahkan rezeki dan dapat DIkongsi dengan yang 2 ini. maafkan. ampunkan  dosa-dosaku. berusahan sehabis baik dan cuba buat yang terbaik


Sedaya upaya buat yang terbaik dan menjadi yang terbaik, kalau tidak dapat yang terbaik pun, dapat berbuat sesuatu yang membahagiakan yang 2 ini. sudah memadai bagiku. Walaupun dalam keadaan yang serba serbi sederhana, ya sederhan.... ikut kemampuan dan ikut besar mana periuk dan ikut besar mana keraknya.


ME tahu me selalu di "ala ni jer yang ader". sebab ini jer yang mampu diaderkan. Pada yang mampu jangan janji apa-apa padaku, sebab me tak suka orang yang mampu itu janji itu ini to myself  tapi tak mampu nak tunaikan. ME seorang yang berharap sebab me seorang yang serba serbi tidak mampu.... :((. 

SALAM WEEKEND :D

No comments: