About Me

Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan, Malaysia
Hope you all will enjoy reading my BLOG yang tak seberapa ni, Baru nak belajar2 buat BLOG sendiri sebagai mengisi masa lapang yang banyak berlalu dengan tanpa berbuat apa2. Hope you guys sudi2 kan lah menjenguk jenguk my BLOG ya. Tak da apa2 sebenarnya pun, but its ALL ABOUT MY FAMILY AND ANGELS of mine [Afiq,Damia,Dina] MASSAGE TO MY ANGELS...... You all are everything for MAMA [be a good kids] and [jadilah anak2 yang soleh dan solehah], berguna pada agama, bangsa, negara [be somebody for your own good]dan jauhilah diri dari perkara2 yg tidak baik ya sayang, itu saja yg MAMA pinta [tak lebih dari itu]. Buat yang TERBAIK utk MAMA ok]. And I promise to give the best for you all.....Mama SAYANG all of you. Please promise me that all of you will be a good kids....:D...Don't be naughty...

Wednesday, May 1, 2013

Happy Labour Day

1.5.2013, Happy Labour Day To those yang bekerja la. Semua yang bekerja Doctor, Lawyer, Yang Arif Hakim, Secretary, Driver Bas, Driver Taxi, Semua yang Makan Gaji, Bekerja sendiri. Salesgirl, Salesman, Cashier. SurirumahTangga pun bekerja jugak. Ikut Nasib gak kekadang ada gaji kekadang tak bergaji. Ikut LUCK masing-masing. Apa yang penting bersyukur. Bersyukur lah ya. AKu tidak faham kekadang tu. ya kadang-kadang sajor banyak sangat manusia keliling aku yang tidak besyukur. Tidak puas dengan apa yang mereka ada. Ya manusia kena ada 'GOLD'. Tak per la itu semua hak individu. Mungkin manusia yang tidak bernasib baik sangat macam aku, hidup ala kadar. Apo yang hado kan. Ada small house, small car, ada makan yang kekadang kena bercatu. Ada pakaian, walaupun setahun 2x jer shopping. Sekali tuk Musim Sekolah yang baru dan 2nd for Hari Raya. Tapi semuanya more to anak-anak. Just follow the flow. Folllow my faith and Follow my Fate. Ya mungkin orang fikir manusia macam aku tiada hala tuju hidup. No GOLD in life. Tidak bercita-cita apa. Tidak pernah terfikir nak naik kapa terobang, tidak ponah nak fikir pun dan poi holiday. Sebab aku tahu level poket kocek aku. My GOLD in my life is my kids. Bekerja cari rezeki untuk anak-anak dan nak happy kan mak bapak dengan termampu mungkin. Itu dah cukup. 

Labour Day 2013pic from mr google.... :D



Tapi.... Aku belum mampu nak happykan anak-anak sepenuhnya. Banyak permintaan mereka terpaksa diketepikan. Yang wajib tu memang dah cukup. Ya la sebagai seorang mama, kalau boleh aper jer yang kids mintak sedaya mungkin nak kita tunaikan kan kan kan kan. Tapi my kids bukan lah yang melampau kehendaknya. They all know tahap kemampuan mama mereka. Kekadang yang remeh pun susah nak aku penuhi.  Selalunya jawapan yang selamat "tunggu mama gaji, walaupun aku sudah tahu, gaji tu pun hanya cukup2 makan". Aku belum mampu nak happykan mak bapak sebaik mungkin. Banyak yang perlu dilunaskan, sempat ke aku. Selagi mak bapak masih ada di alam fana ini. Aku keje ada gaji tapi tak lah besar mana. Semoga DIA murah murah murahkan lagi rezeki aku. Ada keje, ada gaji itu sudah cukup cukup cukup buat aku bersyukur. Jangan lah aku kehilangan 'pekerjaan' aku jangan lah aku hilang 'periuk nasi anak2 aku'.   

1 comment:

Abil Fikri Ahmad said...

Happy hari pekerja....