About Me

Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan, Malaysia
Hope you all will enjoy reading my BLOG yang tak seberapa ni, Baru nak belajar2 buat BLOG sendiri sebagai mengisi masa lapang yang banyak berlalu dengan tanpa berbuat apa2. Hope you guys sudi2 kan lah menjenguk jenguk my BLOG ya. Tak da apa2 sebenarnya pun, but its ALL ABOUT MY FAMILY AND ANGELS of mine [Afiq,Damia,Dina] MASSAGE TO MY ANGELS...... You all are everything for MAMA [be a good kids] and [jadilah anak2 yang soleh dan solehah], berguna pada agama, bangsa, negara [be somebody for your own good]dan jauhilah diri dari perkara2 yg tidak baik ya sayang, itu saja yg MAMA pinta [tak lebih dari itu]. Buat yang TERBAIK utk MAMA ok]. And I promise to give the best for you all.....Mama SAYANG all of you. Please promise me that all of you will be a good kids....:D...Don't be naughty...

Wednesday, November 27, 2013

gali lobang tutup lobang

ermmm camtu la nampak gayanya. tapi syukur pada NYA sangat2 bersyukur sebab banyak masalah dan banyak perkara sudah dapat diselesaikan. walaupun terpaksa meminjam sana sini. thanx to my chinese friend yang sudi bagi pinjam tanpa faedah.  thanx babe. i will pay back by installment yang I mampu bayar balik dan yang penting tidak membebankan I and i still can survive for life. Thanx a lot. Really appreciate it. Walaupun gali lobang for tutup another lobang. Terasa ringan bebanan ini. Ermmm tapi dalam masa yang sama ada orang yang nak tambah beban masalah saya. Memang ya saya bercerita pada kawan2 yang rapat tapi apa yang mereka dapat bantu. Tapi, terima kasih banyak-banyak kerana sudi mendengar. 1 juta pun memang sudi jadi pendengar setia. Tetapi tak perlu la nak jaja my bad story to other people, especially my enemy. Yes, i knew it, my life was not interested at all. Saya sedar diri. Tak perlu hina saya ya. Terima kasih buat saya macam ni. Terima kasih banyak-banyak. Saya bukan mintak kamu longgokan duit kamu pada saya. Tapi jangan buat saya macam ni. Kalau kamu bagi pinjam pun saya akan bayar balik, bukan ambik duit orang macam tu jer ya. Saya tahu saya berhutang dan saya akan bayar. Ni dah lah tidak bantu pinjamkan wang untuk saya selesaikan masalah saya, dijaja pulak kesah sedih saya ni. Ermmmm dunia, dunia. Terima Kasih ya. Terima Kasih sekali lagi. Terima Kasih layan saya macam pengemis dan terima kasih kerana jaja kesah saya jugak. 

Yup, memang ada baitulmal dan beratus2 yayasan dan agensi bantuan tapi macam tidak membantu. Kita dilayan seperti peminta sedekah. Kesian my friend dah attend berkali-kali temuduga, tapi masih tak dapat padahal ibu tunggal tu. Ermmm fahamlah sikit mereka bekerja bukan nya selalu boleh mintak cuti. Bila berjumpa dengan Tuan Rumah, kita balik dihina dengan kata-kata cacian. Macam ni ke nak membantu rakyat. Adakah rakyat macam saya ni mintak semua ini berlaku. Kami mintak ke hidup susah macam ni. Walaupun kesusahan dan kepayahan ini pihak lain yang cipta dan orang2 macam kami jadi mangsa keadaan. Ya, mangsa keaadan. Sewenang-wenang korang hina. Terima kasih atas penghinaan ini. Walaupun penghinaan ini harus ditujukan pada pihak yang lain, pihak yang sepatutnya. Ya saya nak bayar tapi dengan kemampuan saya. Bukan saya nak dok free. Bukan saya sengaja. Orang lain yang sengaja, bukan saya. Tak boleh dah lah, ni korang hina pulak. Ya..ya..bayar memang tetap akan bayar, saya bukan nak duduk free. Saya datang nak selesaikan perkara-perkara yang tertunggak. Oh senang jer jawap "no such thing, no such payment" simple and easy. Terima kasih banyak-banyak kerana membantu rakyat tidak mampu macam saya ni. Terima kasih sekali lagi. Nasib kita berbeza-beza ya.

i seen of karma 
happen to those who 
backstabbing me.

i believe to Allah swt
setiap perbuatan jahat akan menerima pembalasan.

ampunilah aku ya allah... 
semua yang baik2 adalah dari MU jua
dan yang tidak baik itu adalah dari aku hambamu yang kerdil lagi hina.....

:( 






       

No comments: