About Me

Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan, Malaysia
Hope you all will enjoy reading my BLOG yang tak seberapa ni, Baru nak belajar2 buat BLOG sendiri sebagai mengisi masa lapang yang banyak berlalu dengan tanpa berbuat apa2. Hope you guys sudi2 kan lah menjenguk jenguk my BLOG ya. Tak da apa2 sebenarnya pun, but its ALL ABOUT MY FAMILY AND ANGELS of mine [Afiq,Damia,Dina] MASSAGE TO MY ANGELS...... You all are everything for MAMA [be a good kids] and [jadilah anak2 yang soleh dan solehah], berguna pada agama, bangsa, negara [be somebody for your own good]dan jauhilah diri dari perkara2 yg tidak baik ya sayang, itu saja yg MAMA pinta [tak lebih dari itu]. Buat yang TERBAIK utk MAMA ok]. And I promise to give the best for you all.....Mama SAYANG all of you. Please promise me that all of you will be a good kids....:D...Don't be naughty...

Tuesday, November 12, 2013

Mengkhianati dan dikhianati

sepanjang 35tahun 8bulan dan 12hari bersamaan 13,041hari bernafas dibumi tuhan ini. Dah macam-macam kerenah yang telah dihadap. Macam-macam, yang amat menyentuh hati dan perasaan dan kotak perasaan ini. Salah satu nya dan yang paling ketara adalah manusia yang dulunya hidup susah, menghadapi pelbagai masalah dan ada yang berkongsi segala masalah bersama-sama, lupa diri, lupa asal usul, lupa susah. Lupakan semuanya bila dah senang. 

Dah hidup senang sanggup khianat kawan, sanggup buang saudara, sanggup buang adik beradik. Ermm itukah lumrah alam. Itukah lumrah manusia. Perasaan dikala ini tidak langsung marah atau berdendam pada mereka. Tapi sedih, sedih yang tidak dapat digambarkan dengan kata-kata. Sedih yang amat sangat. Kenapa harus berubah hingga begini. Sehingga sanggup mengkhianati sesama sendiri. Kesian apa lah dosa manusia yang satu pihak lagi tu kan. Dan terkadang orang yang tidak bersalah turut sama terheret bersalah dan dipersalahkan.

Ya betul terkadang kita perlukan someone to talk, to share everthing. Someone that we can trusted.  But how you willing betrayed them. Ermmm entahlah. Hanya pengkhianat jer yang boleh jawap soalan itu. Dan sayangnya pengkhianat berlagak seperti tidak bersalah apa-apa. So Sad. 

Just remember, kesenangan yang korang ada sekarang ni hanya pinjaman. Bila-bila jer DIA boleh ambik balik. Jangan nak bermegah-megah sangat lah. Seronok ke? Gembira ke? Happy ke? Sedar tak kekadang kesenangan itu hakmilik orang lain. TUHAN bagi pinjam jer sekejap. Terima Kasih kerana mengkhianati. Thank you much

In Shaa Allah jika suatu hari DIA berikan kesenangan itu pada aku, DIA pinjamkan kesenangan itu pada aku. AKU tidak mahu lupa diri dan aku tidak mahu jadi pengkhianat pada sesiapa pun. Aku tetap akan jadi seperti aku yang sekarang ini. Merendah diri. Very down to the Earth. Ingat mendongak jangan sampai ke langit. Ingat asal usul dahulu.


ehsan mr google....

No comments: