About Me

Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan, Malaysia
Hope you all will enjoy reading my BLOG yang tak seberapa ni, Baru nak belajar2 buat BLOG sendiri sebagai mengisi masa lapang yang banyak berlalu dengan tanpa berbuat apa2. Hope you guys sudi2 kan lah menjenguk jenguk my BLOG ya. Tak da apa2 sebenarnya pun, but its ALL ABOUT MY FAMILY AND ANGELS of mine [Afiq,Damia,Dina] MASSAGE TO MY ANGELS...... You all are everything for MAMA [be a good kids] and [jadilah anak2 yang soleh dan solehah], berguna pada agama, bangsa, negara [be somebody for your own good]dan jauhilah diri dari perkara2 yg tidak baik ya sayang, itu saja yg MAMA pinta [tak lebih dari itu]. Buat yang TERBAIK utk MAMA ok]. And I promise to give the best for you all.....Mama SAYANG all of you. Please promise me that all of you will be a good kids....:D...Don't be naughty...

Wednesday, May 19, 2010

Maszianty is 32nd today

Kita mula kenal tanggal 15 July 2005, masa tu 1st day aku daftarkan diri sebagai salah seorang staff di Messrs Nik Hisham, Fakihah & Co. Kita sebaya, cuma aku tua kurang 2 bulan dari kau. Kita memegang status yang sama iaitu status 'MAMA' dan masing2 mempunyai 3 orang anak. Cuma beza nya kau mempunyai sepasang kembar lelaki yg Chomel. 
Memang banyak persamaan antara kita. PERJALANAN hidup dan kesah RUMAHTANGGA yang tidak banyak BEZA. Kita sama-sama senyum, ketawa, menangis, berkongsi segala cerita dan masalah. Berkongsi cerita mengenai hal anak2. Kau memang suka melayan 2 puteriku Damia N Dina, sebab  kau belum dikurniakan anak PEREMPUAN. Kita jugak sama-sama merayap tuk BERSHOPPING di KLCC dan MASJID INDIA bila tiba time BERFOYA-FOYA iaitu 'HARI JUMAAT'
Tidak lupa juga bila time tengah bulan, bila POKET kita berdua dah KERING KONTANG, kita  berkongsi BEKALAN MAKANAN bersama, walaupun cuma telur masak kicap dan tomyam bodoh yang selalu kau buat tu.
Kau ingat tak, kita sama2 mengangkut beg camping YANG BESAR dan sarat dengan TOTO2 BUNDLE, KAIN2 ELA, BAJU2. Kau keluar modal, kita sama2 JUAL untuk menambahkan PENDAPATAN kita. Aku tak akan LUPA semua tu MASZ
Sungguh indah MEMORY itu MASZ. Dan saat aku menulis ini, airmataku tidak henti tumpah mengenangkan PERSAHABATAN ini terpaksa kita lalui sakarang hanya BERTANYA KHABAR tanpa melihat muka melalui talipon, email dan YM. Aku terpaksa menerima TAWARAN kerja di tempat lain, demi mengubah nasih AKU. [masing2 SEBUK dengan URUSAN masing2]
Sampai mati aku tak akan lupakan JASA2 kau pada aku dan anak2, walaupun kita susah, Kau susah dan aku pun susah. Kau masih sanggup MEMBANTU aku yang dalam KESUSAHAN. Tak akan aku jumpa lagi SABAHAT sepertimu, yang sanggup BERSUSAH PAYAH BERSAMA.
Moga PERSAHABATAN ini AKAN KEKAL hingga HUJUNG NYAWA

SELAMAT ULANG TAHUN YG KE -32


Dari SAHABAT mu yang KEJAUHAN

No comments: