About Me

Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan, Malaysia
Hope you all will enjoy reading my BLOG yang tak seberapa ni, Baru nak belajar2 buat BLOG sendiri sebagai mengisi masa lapang yang banyak berlalu dengan tanpa berbuat apa2. Hope you guys sudi2 kan lah menjenguk jenguk my BLOG ya. Tak da apa2 sebenarnya pun, but its ALL ABOUT MY FAMILY AND ANGELS of mine [Afiq,Damia,Dina] MASSAGE TO MY ANGELS...... You all are everything for MAMA [be a good kids] and [jadilah anak2 yang soleh dan solehah], berguna pada agama, bangsa, negara [be somebody for your own good]dan jauhilah diri dari perkara2 yg tidak baik ya sayang, itu saja yg MAMA pinta [tak lebih dari itu]. Buat yang TERBAIK utk MAMA ok]. And I promise to give the best for you all.....Mama SAYANG all of you. Please promise me that all of you will be a good kids....:D...Don't be naughty...

Monday, October 28, 2013

Budget oh Budget....

Budget, budget, oh budget. padahal dah selesa dah kan. tapi demi anak3 i have to move on. how happy and comfy I'am here. I have to go with bad felling. Budget, budget dah bertambah. Semua benda pun dah naik harga. meraung airmata darahpun tidak akan merubah apa2 kan. Bayar tetap kena bayar. Kalau tidak tak makan  la. But i have to move on. Yes, move on. In Shaa Allah ada lah lebih sikit, bersyukur sangat-sangat. Tapi ada orang sewenang-wenang menambah expenses bulanan aku. Suka-suka buat keputusan tanpa berbincang dan semestinya lah semua tu aku yang kena tanggung. Sudah lah tidak menyumbang apa-apa dalam kehidupan. Tapi mintak itu ini. aku belum kata ya. Benda-benda tu semua dah ada depan mata. Nak tak nak aku kena la langsaikan. Pastu layan aku macam rubbish. ermmm entahlah sampai bila semua ni akan berlarutan. Hanya DIA maha mengetahu. This morning breakfeast with my sis and her friend kak gee. 

she said "along ok". 
aku jawap, "eh along ok jer".
she said again "ye lah status fb sedih jer"

yup, untuk mereka-mereka yang tidak mengenali aku, memang aku nampak gembira, happy go lucky and murah sangat sangat dengan senyuman. Yes, just smiling, walaupun hati dan jiwa dalaman tidak pernah gembira. Walau Hati dan jiwa tidak pernah tersenyum. Anak3 mama, Abang, Kakak and Adik, kalian adalah kekuatan mama. Mama akan buat yang terbaik untuk kalian. Mama nak kalian tahu. Kesengsaraan mama bukan datangnya dari kamu semua. Kamu semua adalah kekuatan dan semangat mama. Sayang korang ketat-ketat. Doakan kesihatan mama baik-baik jer ya. Moga mama akan terus kuat bekerja untuk kamu semua. Amin. dengan izin NYA. DIA yang mengetahui semuanya.

Sebab tu aku marah sangat dengan orang luar yang mengkhianati aku. Kenapa korang buat aku macam ni ha. aku tak pernah kacau hidup korang. tapi ni semua jua kehendaknya. segala dugaan ini adalah tanda dia sayangkan aku hambanya yang hina. Aku REDHO




No comments: