About Me

Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan, Malaysia
Hope you all will enjoy reading my BLOG yang tak seberapa ni, Baru nak belajar2 buat BLOG sendiri sebagai mengisi masa lapang yang banyak berlalu dengan tanpa berbuat apa2. Hope you guys sudi2 kan lah menjenguk jenguk my BLOG ya. Tak da apa2 sebenarnya pun, but its ALL ABOUT MY FAMILY AND ANGELS of mine [Afiq,Damia,Dina] MASSAGE TO MY ANGELS...... You all are everything for MAMA [be a good kids] and [jadilah anak2 yang soleh dan solehah], berguna pada agama, bangsa, negara [be somebody for your own good]dan jauhilah diri dari perkara2 yg tidak baik ya sayang, itu saja yg MAMA pinta [tak lebih dari itu]. Buat yang TERBAIK utk MAMA ok]. And I promise to give the best for you all.....Mama SAYANG all of you. Please promise me that all of you will be a good kids....:D...Don't be naughty...

Tuesday, October 29, 2013

Bye Bye ZICO

masa mula2 joint zico dulu 15 Ogos 2008. Dalam diri terus berazam, "aku nak pencen kat cini, boleh". Ini adalah tempat terbaik dan terhebat yang pernah aku perolehi selama aku mula bekerja sebagai seorang kerani since 1996. Sememangnya percaturan untuk hidup kita ini, kita sendiri tidak tahu, jodoh, maut, pertemuan, perpisahan, rezeki semuanya milik mutlak tuhan. Today is my last day here. Left zico with mixed felling. 5 tahun 2 bulan dan 14 hari yang pahit manis semua terpahat teguh dalam kepala otak aku ni. ermmmm. macam-macam perangai manusia yang aku jumpa selama di sini. Mana2 pun sama, dengki, ngumpat, kutuk, hina tu tetap ada. Aku bagai tidak dapat lari dari semua ni. 

Apa punya malang nasib aku. Setiap kali nak ke tempat baru. Aku pasti akan tinggalkan tempat lama dengan perasaan yang tak syok. Ada jer Orang2 terdahulu macam tidak gembira dengan apa yang aku buat. Berhijrah ke tempat baru. Tuduh aku macam-macam. Dan aku tidak diraikan. Tak kesah lah semua tu. Aku tidak mintak untuk diraikan. I hate "farewell'. Oh ya aku terlupa. Mereka akan kehilangan aku, manusia yang boleh dibuli sesuka hati. Ermmmm. Biarlah TUHAN yang menilaikan aku. Terima Kasih atas segalanya.   



Mungkin TUHAN sudah menjanjikan yang terbaik buat aku untuk hari hari yang seterusnya. Terbaik dan tidak baik selepas ini, life goes on. semoga yang baik2 hendaknya. Macamana payah pun selepas ini aku kena terus terus kuat kan semangat. Terus Terus kuatkan minda dan segalanya mental and fizikal have to be 100% ready dengan segala kemungkinan di hadapan. Ingat tiada lagi boss sebaik dan sekamcing dulu macam Ezrina, Aisyah dan Fairudz yang boleh back up my small2 mistake, boleh tegur elok2 lagi selepas ni.  

Dugaan dan cabaran yang macamana itu belum pasti. Sebab belum berada di dalam situasi itu lagi. Semoga dia permudahkan kerja-kerja harian aku. Walaupun 15 tahun pengalaman dalam bidang ini. aku masih takut, aku masik penakut. Ahh aku segalanya menakutkan. Tidak ada yang tidak takut melainkan yang takut takut belaka. Bukan takut dengan orang. Its just the way I show my respect to other people yang lebih tinggi pangkatnya dari aku :D. Apa apa pun aku tetap takut. Hahahaha. Takut takut aku harung jugakkan. Yes i have to face it. ahhh kenapa aku dilahirkan dengan low self confident. Ya allah bantulah aku. Lindungilah aku. Permudahkanlah urusan urusan ku, demi mencari rezeki halal. amin DEMI ANAK3... AFIQ, DAMIA, DINA.

No comments: