About Me

Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan, Malaysia
Hope you all will enjoy reading my BLOG yang tak seberapa ni, Baru nak belajar2 buat BLOG sendiri sebagai mengisi masa lapang yang banyak berlalu dengan tanpa berbuat apa2. Hope you guys sudi2 kan lah menjenguk jenguk my BLOG ya. Tak da apa2 sebenarnya pun, but its ALL ABOUT MY FAMILY AND ANGELS of mine [Afiq,Damia,Dina] MASSAGE TO MY ANGELS...... You all are everything for MAMA [be a good kids] and [jadilah anak2 yang soleh dan solehah], berguna pada agama, bangsa, negara [be somebody for your own good]dan jauhilah diri dari perkara2 yg tidak baik ya sayang, itu saja yg MAMA pinta [tak lebih dari itu]. Buat yang TERBAIK utk MAMA ok]. And I promise to give the best for you all.....Mama SAYANG all of you. Please promise me that all of you will be a good kids....:D...Don't be naughty...

Sunday, November 27, 2011

Bukan Malas Ya





Yup, sorry la kalau ada yang nak kata Puan Punya BLOG ni MALAS ya. Penyegan tu ado yo, kadang-kadang. Mahligai kocik seh,  tak la LAWA mano tapi BEROSIH tu semosti eh la kan. Kekadang tu, seh pun heran, kuar umah cam bidadari, rumah cam kandang BA....oppsss. Ni bukan citer rekaan ya. its really happen around me. PENAT dijadikan ALASAN. kalau nak kata anak ramai, sama ramai. Seh ni ha 3 anak. Ado yang anak sorang pun maleh, apo citor ehhh kan. ish ish puan punya blog masuk bakul angkat sendiri. apa salah nak puji diri sendiri. hehehehe. Bukan nak bangga atau nak megah. Rumah kecil mesti bersih dan kemas walaupun banyak yang KURANG. ermmmm. dah dah puan punya blog. MELUAT ORANG NAK BACO BLOG KAU KANG.

Ok, ok. Dah. dah tu. Last week dapur tak berasap. Kids wif my mom. So memang tahap kemalasan adalah sangat tinggi. Dapur pun tak berasap sangat. Asyik mengadap kodai tomyam bawah blok ni ha yo. Lagipun Puan punya blog Kan BERDIET. makan eh pun memain yoooooooooo. ngeh ngeh diet yekkkkkkk.


So hari ni memasak dengan penuh ikhlas untuk Damia n Dina [Abang gi makan kenduri dengan WAN CHOMEL, sorry mama tak dapat joint. Mama memang nak pergi tapi. Ermmm. Ada orang ni ingat dunia ni cuma ada dia dan kengkawan dia jer. 


Ok ok masak dengan penuh ikhlas untuk Damia n Dina, 
[Sup bayam + ayam goreng] 


Dan memasak tidak IKHLAS. 
[ayam masak lemak + rebung jeruk + sambal belacan] 

Apo nak jadi ngan ko ni. suker hati den la. Ada aku kesah. Kau ado, tak do diam-diam. OK, dah siap masak, puan punya blog dah penat dan nak rehat weekend ni. moga esok DIA masih pinjamkan nafas untuk aku terus menikmati KEINDAHAN Bumi ini. 

DAN yang satu ini puan punya blog buat dengan sangat2 KEIKHLASAN, besarkan anak2. YA' ALLAH berilah peluang besarkan amanatmu  ini. TIDAK MAHU anak2 di SIA-SIA kan bila  tiba2 mati dan tidak mahu anak2 menyusahkan sesiapa. Dan YA ALLAH berilah peluang memberbaiki diri, menambahkan PAHALA dan mengurangkan DOSA. Sesungguhnya ini semua kerja MU YA'TUHAN dan KEHENDAK Mu jua. Kalau tiba kau ambil nyawa ku. Tinggal semua yg ada di dunia. Anak2 jangan lupa doakan mama bila mama mati. Sesungguhnya mengingati mati itu adalah WAJIB. mati itu adalah PASTI dan setiap yang bernyawa pasti akan MATI. ASTAFIRULLAH....AL'AZIM..........

ANAK besarlah menjadi manusia yang berguna untuk kesenangan diri sendiri. Ingat jangan ANIAYA Orang lain. Ingatlah PENGANIYAAN yang mama terima ini amat MENYIKSAKAN. Tapi mama redho dengan ketentuan TAKDIR ini mama REDHO dengan Qada dan Qadar ini. mama ikhlas besarkan anak2 mama walapun berjuta rintangan di hadapan yang perlu mama hadapi. Biarlah tuhan yang membalas kepada manusia yang SUKA menganiaya MANUSIA lain. 

Apa kau melalut ni puan punya blog. 

Tadikan kau nak cito pasal KEMALASAN, tetiba apo bondo yang ekau cito ni. Dah lah tu..................  

Hati menangis siapa yang tahu
ketawa berselindung di sebalik keduakaan.........

No comments: