About Me

Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan, Malaysia
Hope you all will enjoy reading my BLOG yang tak seberapa ni, Baru nak belajar2 buat BLOG sendiri sebagai mengisi masa lapang yang banyak berlalu dengan tanpa berbuat apa2. Hope you guys sudi2 kan lah menjenguk jenguk my BLOG ya. Tak da apa2 sebenarnya pun, but its ALL ABOUT MY FAMILY AND ANGELS of mine [Afiq,Damia,Dina] MASSAGE TO MY ANGELS...... You all are everything for MAMA [be a good kids] and [jadilah anak2 yang soleh dan solehah], berguna pada agama, bangsa, negara [be somebody for your own good]dan jauhilah diri dari perkara2 yg tidak baik ya sayang, itu saja yg MAMA pinta [tak lebih dari itu]. Buat yang TERBAIK utk MAMA ok]. And I promise to give the best for you all.....Mama SAYANG all of you. Please promise me that all of you will be a good kids....:D...Don't be naughty...

Thursday, November 17, 2011

Inilah Dia Shafiq Akmal




Drama Pendek Abang......
abang: "mama abang dapat no. 1"
mama: "baguslah...tahniah [tapi bukan dlm anugerah cemerlang ya]
lagilah mama risauuuuu sangattttttt
No. 1 dalam pertandingan FUTSAL....
ini yang dia terlalu BANGGAkan...
ACADEMIC....dropppp


Ini dia yang PERTAMA
SHAFIQ AKMAL
Bukan dia saja…aku juga ada
Yang KEDUA
NUR SARAH DAMIA
Serta yang KETIGA
si hitam manis NUR SAHIRA DINA

penghibur….peneman kala sunyi
ngeh ngeh ngeh……….
Norty…norty…mama rotan gak yaaaa…..

Semuanya SAMA PENTING
Berikan sama rata….segalanya
Kasih sayang dan keperluan
Harus , mesti harus sama rata.

Sebagai seorang mama,
FIKIRAN terlalu RISAU sekarang ni.
And I always thinking about this
AMAT RISAU…
Risau..risau…risau
Asyik fikirkan perkara ini…..
Since for the pass 2,3  months

The latest news, ABANG drop class next year 2012
I’am so disappointed, patutnya tahun ABANG nak ambik UPSR ni
Kena lah duduk dan bercampur dalam kelas budak2 yang ‘CEMERLANG’
Sebab ABANG tak berapa nak CEMERLANG kan ……
“Abang, from 2007 until 2011, you in 1st Class – Bestari at
SKBF 2, KL” what happen? 
Maybe it also from my MISTAKE,
MAMA BIG  MISTAKE…………
Mama biarkan Abang lalai dengan ‘INTERNET’…mama lalai
About your EDUCATION. Ya’allah sedarkan lah aku.

Tahun Depan , adalah tahun yang sangat getir buat ABANG
Tahun depan, adalah tahun PENENTU buat abang…..
You will seat for UPSR……..

GAGAL abang, GAGAL lah jua MAMA
My life means nothing….. if you fail ABANG…..

Dia lah HARAPAN UTAMA,
dialah sorang anak lelaki yang amat BERHARAP
BESAR HARAPAN pada dia…..MEMANG BESAR…….
Sebesar alam semesta….

Semalam, atas nasihat, tuan penasihat terbaik yang aku ada….
Iaitu en rafizi, aku dah submit borang  tu
‘konvokesyen kecemerlangan peperiksaan 2012’
risau takut tak sampai dengan normal post,
telah di COURIER kan ke Berita Harian, Jalan Riong, Bangsar.
This is the 1st STEP at the moment
Dan semoga BERBALOI BALOI for my little ‘hero’

Ya’allah aku MOHON pada MU
Sesungguhnya betapa hina nya aku disisi MU
Betapa kerdilnya aku di sisi MU
Aku rela susah, aku redho dgn semua DUGAAN Mu
Selamanya….redho seredhonya….
Terima dengan hati yang IKHLAS dan TERBUKA
Walau kekadang merugut dlm hati sendiri……
Itu semua utk melegakan jiwa sendiri
Tapi berilah aku kesihatan yang baik…..
Hanya 2 perkara ini yang amat-amat aku mohon padaMU….
CEMERLANGKAN anak-anak ku di dalam AKADEMI
CEMERLANGKAN anak-anak ku di dalam kehidupan
Dunia dan akhirat….
Dan aku sebagai seorang Ibu
Akan menjaga AMANAT dan ANUGERAH mu ini
Akan berusaha sehabis baik…untuk berikan yang
TERBAIK………. Buat mereka….. amin…………..

No comments: