About Me

Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan, Malaysia
Hope you all will enjoy reading my BLOG yang tak seberapa ni, Baru nak belajar2 buat BLOG sendiri sebagai mengisi masa lapang yang banyak berlalu dengan tanpa berbuat apa2. Hope you guys sudi2 kan lah menjenguk jenguk my BLOG ya. Tak da apa2 sebenarnya pun, but its ALL ABOUT MY FAMILY AND ANGELS of mine [Afiq,Damia,Dina] MASSAGE TO MY ANGELS...... You all are everything for MAMA [be a good kids] and [jadilah anak2 yang soleh dan solehah], berguna pada agama, bangsa, negara [be somebody for your own good]dan jauhilah diri dari perkara2 yg tidak baik ya sayang, itu saja yg MAMA pinta [tak lebih dari itu]. Buat yang TERBAIK utk MAMA ok]. And I promise to give the best for you all.....Mama SAYANG all of you. Please promise me that all of you will be a good kids....:D...Don't be naughty...

Saturday, August 24, 2013

baru lepas kena rotan...

alamak mama dah 6.20am. bas sekolah dah terlepas. alarm clock ring ring tadi mana tertido balik. sorry kids. terponteng sekolah ganti hari ni. tapi itulah yg both of them bising2 kat telinga mama malam tadi. mama kitorang tak nak sekolah esok. boleh. me: no both of u have to go to school tomorrow. full stop. and end up mama terlolap. 7.00am wake up wash all thd school uniform n shoes. both of them tengah bergaduh. apa lagi 3,4 das rotan melekat kat badan. dah kena rotan baru nak baik2. kalau x asyik lah nak bergaduh jer keja nya, Kalau baik bukan main lagi. 

Semalam alasan tak nak ke sekolah ganti Damia sebab  tak sempat nak salin homework dari white board sekolah semalam for Pendidikan Jasmani subject. Cikgu nak rotan katanya. Ermmm teacher sekarang zaman dah canggih. Print jer la dari computer dan bagi jer pada murid2. Bukan nak salahkan cikgu pun. Damia pun satu mengeleh lebih, ya Damia sangat manja dan mengada-gada. Menulis memang agak slow. 

Dina pulak alasan tak tahu homework 'Bahasa Arab' oh teacher saya memang tak mampu. Bapak saya dulu pun sekolahkan kami 5 beradik ke sekolah Kebangsaan sahaja. So saya memang tak pandai nak baca Arab. Bila ada homework Arab anak2 selalu saya fail nak tunjuk ajar. Nak kata saya bengap dulu, tak lah sangat kan sebab saya boleh baca bahasa melayu dan english dengan baik. Arab memang kena ke sekolah agama. Saya tak pergi sekolah agama. Anak3 saya pun tak ke sekolah agama. Kami tak pandai nak baca Arab. Sebab kami tak mampu. Kalau saya mampu jangan kan bahasa Arab, Bahasa Jepun, German, semua saya hantar anak saya kelas tambahan for all the subject. Tapi alhamdullillah anak sulong saya dah Qatam Al-Quran dan Damia Dina masih dalam proses ke arah itu. amin syukur pada MU YA ALLAH. 

Sorry saya bukan nak salahkan cikgu. Kalau nak kata anak3 saya ni tak pandai, tak lah juga kan. Terima Kasih pada semua cikgu2 yang pernah mengajar anak3 saya. Sebabkan cikgu anak3 saya boleh memgeja dan membaca bahasa melayu dengan sangat2 BAIK. Tidaklah anak3 saya tergolong di dalam golongan BUTA HURUF. Terima Kasih Cikgu. Cikgu2 saya dan cikgu2 anak3 saya. Terima Kasih Tidak TERHINGGA. 

3 comments:

Unknown said...

Takuttt..garangnya mama. Tapi ingat ketika memukul, bukan kerana ingin menyakiti tapi dgn niat menghukum kerana melakukan kesalahan dan utk pengajaran.

MAMALOVEYOU said...

ya dengan niat menghukum.....

MAMALOVEYOU said...

:D