About Me

Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan, Malaysia
Hope you all will enjoy reading my BLOG yang tak seberapa ni, Baru nak belajar2 buat BLOG sendiri sebagai mengisi masa lapang yang banyak berlalu dengan tanpa berbuat apa2. Hope you guys sudi2 kan lah menjenguk jenguk my BLOG ya. Tak da apa2 sebenarnya pun, but its ALL ABOUT MY FAMILY AND ANGELS of mine [Afiq,Damia,Dina] MASSAGE TO MY ANGELS...... You all are everything for MAMA [be a good kids] and [jadilah anak2 yang soleh dan solehah], berguna pada agama, bangsa, negara [be somebody for your own good]dan jauhilah diri dari perkara2 yg tidak baik ya sayang, itu saja yg MAMA pinta [tak lebih dari itu]. Buat yang TERBAIK utk MAMA ok]. And I promise to give the best for you all.....Mama SAYANG all of you. Please promise me that all of you will be a good kids....:D...Don't be naughty...

Wednesday, November 10, 2010

Wednesday Morning Dan Kenangan Bersama Mama Leha

Morning everybody early as 7.10 am. Aku dah terpacak dalam opis.

5.00am - kejutkan abang mandi
5.15am – kakak plak take her turn
Bila abang n kakak dah siap2 mandi dan pakai their uniform, sambung tido.
5.40am – Mama plak take my bath
6.00am – kejut abang solat, ikat rambut mia
6.05am – mesti dah kena turun [kalau tak sure kena tinggal dek pak cik bas]

Yes correct, Title ‘Mama’ yang aku pegang bukan hanya pada nama. Ia berserta dengan ‘tanggungjawap’ dan ‘pengorbanan’ yang besar.
Bukan tu aje ‘ALL…EVERTYHING IS ON MY SHOULDER’
Bangun seawal pagi, [tapi laki aku masih lagi melengkor cam ulor]. Lepas je anak2 naik bas, aku terus ke ‘bus stop’. Itulah rutin harian aku for 5 working days.

Malam tadi aku tak makan, nak ‘diet’ la kunun2nya. Kita tengok brape hari aku leh tak menjamah nasi. Sampai je opis terus pergi cari makan. Kuew Teaw Goreng dan kuih….ermmmm kuihhhhh. Apa nama kuih ni ha? Lupa laaaa pulak. Sedapnya, sesedap macam ‘arwah mama leha’ buat dulu. [Adik bongsu mak]. Walaupun dah 21 tahun arwah pergi tinggalkan kami semua. Aku masih dapat rasakan kesedapan kuih muih nya. Yang paling tidak boleh aku lupa, kek gula hangus. Memang sedapppp. Arwah mama leha memang pandai buat kuih. Dan semua kuih muih nya sedap2 belaka. Mama Leha pergi tinggalkan kami semua, masa kami semua masih perlukan kasih sayangnya. Kami [aku, Linda, bob, ila, anak2 mama leha, ayu, as, ary n adik an – cousin2 aku yang paling closed] masih mentah dan baru mengenal dunia. Masa tu aku hanya berumur 11 thn dan ayu 12thn. Tak puas kami bermanja bersamamu ‘MAMA’. We always loves and missed you 4 ever] – cedey lah aku pepagi ni. Ni semua disebabkan ‘kuih’ yang sedap ini. [semua memory kembali di kotak fikiran aku]

Haaa ambik kau ‘licin taka’. Hehehehe. Licin bersama ‘se mug MILO panazzz’. Pehhhhh konyang eden. Sambung baca  http://redmummy.com/page/826
Berdiri : Arwah Pak Chak Penang
Dari Kiri : Arwah Mama Leha
Belakang Duduk : Arwah Wan
Depan Sekali: My Mom


Hospital Besar Kuala Lumpur menjadi saksi, hospital dah bagaikan rumah bagi MAMA LEHA menghabiskan sisa-sisa hidupnya. Mama tenanglah kau di sana....moga kau ditempatkan bersama-sama orang2 yang beriman disisiNYA
[mama menderita 'brain tumor']

1 comment:

Lovely us said...

sedihnyaa baca entry awk.. beri keinsafan pada saya supaya mensyukuri nikmat yg ada :(