About Me

Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan, Malaysia
Hope you all will enjoy reading my BLOG yang tak seberapa ni, Baru nak belajar2 buat BLOG sendiri sebagai mengisi masa lapang yang banyak berlalu dengan tanpa berbuat apa2. Hope you guys sudi2 kan lah menjenguk jenguk my BLOG ya. Tak da apa2 sebenarnya pun, but its ALL ABOUT MY FAMILY AND ANGELS of mine [Afiq,Damia,Dina] MASSAGE TO MY ANGELS...... You all are everything for MAMA [be a good kids] and [jadilah anak2 yang soleh dan solehah], berguna pada agama, bangsa, negara [be somebody for your own good]dan jauhilah diri dari perkara2 yg tidak baik ya sayang, itu saja yg MAMA pinta [tak lebih dari itu]. Buat yang TERBAIK utk MAMA ok]. And I promise to give the best for you all.....Mama SAYANG all of you. Please promise me that all of you will be a good kids....:D...Don't be naughty...

Sunday, January 16, 2011

Dah Tengahari Baru Nak Baca Paper

Dah tengahari ni baru berkesempatan dapat membaca paper online, baru nak terlelap anak2 buat bising sangat terus terjaga. Sape lagi my 2 girls. Kejap baik, kejap bergaduh, kejap yang sorang terjerit. Dah tak der aper nak buat rumah dah siap kemas, anak-anak dah siap makan. So aku on my little netnook n baca newspaper online. 

Betul-betul tersentuh perasaan aku tatkala membaca artikel ini. Kalau aku rasa susah dan berat dengan dugaan yang Tuhan turunkan pada aku. Ingatlah ada insan yang lebih kuat ujian yang terpaksa dihadapinya. Sesungguhnya REDHA lah dengan ujian ini. Setiap apa yang berlaku ada hikmah disebaliknya. Yang paling PENTING aku harus BERSYUKUR dengan apa yang aku ada dan nikmati hari ini. BERSEDERHANA itu yang paling PENTING dan syukur dalam segala HAL bagi menempuhi kehidupan ini muka bumi Allah yang penuh NIKMAT ini.

 

Derita Nur Umairah berkepala besar


NORBAIZURA memangku anaknya, Nur Umairah yang menyambut ulang tahun pertama sambil diperhatikan Hasliza (kanan) di Baling semalam.


BALING - Semalam merupakan ulang tahun kelahirannya yang pertama namun Nur Umairah Mohd. Zaidi masih menanggung penderitaan apabila kepalanya terus membesar dan kini melebihi kepala orang dewasa.
Secara kebetulan hari lahirnya jatuh pada hari Keputeraan Sultan Kedah menyebabkan Majlis Kebajikan Masyarakat Pen yayang (Mayang) Parlimen Baling di sini mengadakan majlis kesyukuran sebagai tanda prihatin kepada bayi berkenaan.
Naib Pengerusinya, Hasliza Harun bersama anggota Mayang Zon Kuala Ketil meluangkan masa melihat keadaan bayi tersebut dan mengadakan majlis doa selamat.
Walaupun sewaktu dilahirkan bayi ini mempunyai berat badan 3.9 kilogram namun penyakit dikenali sebagai Hidrosefalus menyukarkan dia bergerak.
Anak ketiga pasangan Norbaizura Dol, 30, dan Mohd. Zaidi Abdul Rahman, 35, yang dilahirkan tanpa rongga hidung itu juga terpaksa minum susu menggunakan tiub.
Ikuti berita selanjutnya di Kosmo! hari ini.

No comments: