About Me

Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan, Malaysia
Hope you all will enjoy reading my BLOG yang tak seberapa ni, Baru nak belajar2 buat BLOG sendiri sebagai mengisi masa lapang yang banyak berlalu dengan tanpa berbuat apa2. Hope you guys sudi2 kan lah menjenguk jenguk my BLOG ya. Tak da apa2 sebenarnya pun, but its ALL ABOUT MY FAMILY AND ANGELS of mine [Afiq,Damia,Dina] MASSAGE TO MY ANGELS...... You all are everything for MAMA [be a good kids] and [jadilah anak2 yang soleh dan solehah], berguna pada agama, bangsa, negara [be somebody for your own good]dan jauhilah diri dari perkara2 yg tidak baik ya sayang, itu saja yg MAMA pinta [tak lebih dari itu]. Buat yang TERBAIK utk MAMA ok]. And I promise to give the best for you all.....Mama SAYANG all of you. Please promise me that all of you will be a good kids....:D...Don't be naughty...

Saturday, January 22, 2011

Kematian


My 1st daugther Mia buzy preparing my besday present. Sebuk lah dia mencari dan memunggah kotak-kotak kosong in my room. Mengunting, Meng'gam', menyelotape dan sebagainya. 

Mama: 'kakak, besday mama lambat lagi"
Mia: 'tak per laaa buat awal-awal"
Mama: tak perlu la buat awal2, depan2 mama pulak tu, tak suprise laa' 
Mia: 'mama janganlah toleh belakang, jadi mama tidak akan nampak apa yang kakak buat'
Apa saja lah anak dara aku sorang ni. Aku biarkan Mia sendirian melayan kerja2 membuat, what she call a birthday present for me.

CUAK gak aku, nape Mia buang tabiat ke, aku akan selalu fikirkan keburukan. Sejak kejadian menimpa satu-satunya my niece 'nurul aleya zara', peristiwa yang tidak mungkin aku sekeluarga lupakan sampai bila2, dan ianya akan KEKAL di dalam kotak fikriran setiap dari KAMI. AKu jadi 'FOBIA'. Aku akan sentiasa memikirkan tentang kematian. Apa jua majlis atau perkara yang aku rancangkan lebih awal, pasti terdetik didalam hati, sempatkah aku untuk menempuhinya, atau aku akan pergi kerna dijemput MALAIKAT MAUT.Atau mungkin salah seorang dari ahli keluarga ku yang lain akan dijemput lagi olehNYA.

Aku kah yang akan pergi dulu atau Mia, atau sesiapa dari ahli keluarga aku, itu semua kerja TUHAN. Kita hanya insan yang kerdil dan tidak mampu lari dari semua ini. Ya allah....tiba2 jantung ku berdegup kencang.

Ya, Allah kau lindugi seluruh ahli keluargaku dari bahaya YA ALLAH. Ampunkanlah dosa2 kami. Berkatilah hidup kami sekeluarga dan jauhilah kami dari anasir2 jahat yang hanya akan menggangu KEBAHAGIAN kami sekeluarga. 

AKU HARUS REDHA...
AKU HARUS PASRAH...
AKU HARUS LEBIH BERSEDIA....
DENGAN KETENTUANNYA....
DAN KEHENDAKNYA.....

 A.M.I.N

No comments: